Пострелиз 2021

Про міжнародне регулювання кіберспорту, кіберосвіту в Україні та захист прав гравців: підсумки eSPORTconf Ukraine 2021

26 травня пройшла третя eSPORTconf Ukraine, де обговорювалися можливості та перспективи розвитку українського ринку кіберспорту, а також найкращі способи заробітку в цій сфері.

Спікерами заходу стали визнані експерти esports-індустрії: представники державних органів і профільних федерацій, власники бізнесу, інвестори, провідні юристи та маркетологи з багаторічним досвідом роботи на українському й іноземних ринках.

Модератором заходу став PR & Communications Officer в AB GAMES Тарас Жуков.

Також на івенті було облаштовано демозону, де гості спілкувалися з представниками компаній, які виготовляють продукцію для геймінгу. Відвідувачі тестували девайси та обговорювали з експонентами можливості співпраці.

Про доповіді спікерів

Заступник міністра молоді та спорту України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації Віталій Лавров розкрив тему інституціоналізації кіберспорту. Він пояснив, які можливості відкриває визнання кіберспорту офіційним різновидом спорту, зокрема створення нових робочих місць, збільшення частки IT-індустрії у ВВП країни, поліпшення туристичної привабливості.

Також експерт зазначив, що кіберспорт – це універсальний інструмент для соціалізації людей з інвалідністю та канал комунікації з молоддю.

Голова правління Федерації кіберспорту України Іван Данішевський перерахував умови, за яких кіберспорт може стати професійною спортивною дисципліною. З-поміж основних: створення інституту тренерів і менеджерів, підвищення кваліфікації викладачів і складання національного рейтингу гравців.

Максим Білоногов, генеральний продюсер та Chief Visionary Officer у WePlay Esports, представив доповідь на тему «Освіта в кіберспорті». Він розповів про головні проблеми індустрії, зокрема про нестачу кваліфікованих кадрів. На його думку, виправити ситуацію допоможе якісна профільна освіта.

Розбір теми щодо важливості кіберспортивної освіти продовжив керівник ESportsBattle Academy та віцепрезидент Української асоціації електронного футболу Арсеній Салай. Він поділився порадами, як збудувати професійну кар’єру. Також спікер виділив основні переваги кіберспорту для студентів, серед яких можливість подорожувати та отримувати стипендію.

У доповіді директорки з маркетингу FS Distribution Україна та мережі FragStore Ірини Тіміної йшлося про роль сувенірної продукції та мерчу в esports-індустрії.

Тетяна Кузьменко, директорка з розвитку бізнесу в HellRaisers, розповіла про спонсорство в кіберспорті. На прикладі кейсу HellRaisers та Mazda вона розібрала основні етапи роботи з партнерами, назвала особливості маркетингу й ефективні інструменти просування. Також експертка поділилася лайфхаками для успішних переговорів.

Поточне становище кіберспорту та його міжнародне регулювання проаналізував партнер юридичної компанії Eterna Law Артем Кузьменко. Він висловив припущення, якими можуть бути наслідки внесення кіберспорту до олімпійської програми, та пояснив, чому важливим є створення Міжнародної федерації кіберспорту.

Питання, яку роль грає беттінг у розвитку кіберспорту, розкрив глава кіберспортивного напряму Parimatch Tech Степан Шульга.

Бізнес-партнер практики IP & Data protection Juscutum Владислав Білоцький порушив тему захисту прав кіберспортсменів. Він пояснив, навіщо укладати спонсорський контракт, розібрав, що таке торгова марка та як не втратити свій нік.

Як вийти на ринок кіберспорту, розповів керівник відділу продажу та партнерства у Esports Charts Сергій Руденко. Він наголосив на головних відмінностях між традиційним спортом і кіберспортом, а також перерахував переваги стримінгу.

Співвласник кіберспортивного порталу та агентства Gameinside.ua та мережі кіберклубів ASUS CyberZone Геннадій Веселков поділився досвідом, як зробити свій кіберспортивний турнір. Серед важливих етапів він назвав визначення цільової аудиторії та бюджету, вибір дисципліни.

Про панельну дискусію

У межах eSPORTconf Ukraine відбулася панельна дискусія на тему «Фінанси кіберспорту та можливості регіонального розвитку».

Представляємо учасників обговорення:

  • Євген Ніколайчук – Chief Financial Officer холдингу TECHIIA.

  • Владислав Шовковський – президент Української асоціації електронного футболу.

  • Вадим Воробйов – Chief Business Development Officer в Adrun.

  • Євген Качалов – партнер QLASH.

  • Андрій Чередніченко – CMO у CS.MONEY.

  • Іван Данішевський – голова правління Федерації кіберспорту України.

Фахівці порушили безліч важливих питань, серед яких заробіток у кіберспорті, залучення інвестицій і цільової аудиторії, організація кіберспортивних змагань.

Гості могли не лише послухати виступи експертів, а й поставити їм запитання. Дискусія була корисна всім, хто хотів дізнатись більше про фінансовий бік esports-галузі.

Про спонсорів eSPORTconf Ukraine 2021

Організатор івенту – компанія Smile-Expo – висловлює величезну подяку нашим спонсорам за підтримку в проведенні заходу:

  • Срібному спонсору – швейцарській компанії Logitech, яка розробляє продукти, що надають користувачам можливість легко занурюватися в цифровий світ розваг. Понад 30 років пристрої Logitech об’єднують людей за допомогою цифрових технологій. Компанія постачає рішення для конференц-зв’язку, мишки, гарнітури, клавіатури, ігрові маніпулятори (джойстики та керма).

  • Ексклюзивному спонсору – адвокатському об’єднанню Juscutum, яке входить до 30 найкращих юридичних компаній України. Спеціалізується на ІТ-праві, безпеці бізнесу та захисті прав інтелектуальної власності, оподаткуванні, сімейному праві, вирішенні різноманітних конфліктів. Juscutum випустила прикладний мобільний застосунок у сфері юридичних послуг Juscutum Legal Alarm. Також це перша юридична компанія, яка приймає біткоїн за оплату своїх послуг.

Що показали в демозоні?

Учасником демозони стала німецька компанія COUGAR, яка створена у 2007 році групою геймерів та інженерів-ентузіастів. З першого дня роботи вона дотримується однієї мети: кожен вироблений продукт повинен мати найвищу якість, широкий функціонал та унікальний дизайн.

Маючи успішний досвід у виробництві корпусів для ПК та блоків живлення, COUGAR прагне в кожному своєму винаході досягти максимального балансу продуктивності та комфорту. У 2014 році асортимент COUGAR доповнився геймерськими клавіатурами, мишками та килимками, високо оціненими як професійними геймерами, так і незалежними експертами.


Дякуємо всім спонсорам, спікерам, інфопартнерам і гостям за цікавість до заходу. До зустрічі на наступних івентах!