Навіщо інвесторам вкладатися в кіберспорт — перспективи галузі

Навіщо інвесторам вкладатися в кіберспорт — перспективи галузі

Згідно з підрахунками компанії NewZoo, у 2018 році річний обсяг кіберспортивного ринку склав понад $900 млн, а до 2022 року він збільшиться до $1,5 млрд. Як же заробляють у цій перспективній сфері гравці й інвестори?

Як заробляють кіберспортсмени й організації

За своєю популярністю кіберспорт давно зрівнявся зі звичайним спортом. Наприклад, у Південній Кореї комп’ютерними іграми захоплюється 75 % жителів країни, а сфера eSports стала частиною державної економіки. Для того, щоби заробити, багато кіберспортсменів, професійних команди й організацій, які їх підтримують, беруть участь у масштабних турнірах і маркетингових програмах. Гравці можуть отримувати дохід кількома різними способами.

  • Призові на турнірах. У цьому випадку основний заробіток дістається кіберспортсменові (орієнтовано 70 %). Це не найприбутковіший пункт для організацій, оскільки нерідко подібні виплати можуть затримуватися.
  • Спортивні клуби. Оскільки інфраструктура й маркетингові стратегії в спорті та кіберспорті схожі, багато відомих клубів інвестують у галузь і відкривають склади з топовими кібердисциплінами.
  • Доходи від змагань за франшизною системою. Це практика, коли ліга ділить доходи з командами-учасниками, наприклад, як американська League of Legends — NA LCS.
  • Продаж атрибутики. Заробіток на торгівлі брендованої продукції найбільш вигідний відомим колективам, гравці яких виступають як медійні персони.

Свої інтереси у сфері кіберспорту є і в іінвесторів. Кількість глядачів стрімів у всьому світі досягає мільйонних показників, реклама під час таких трансляцій дуже ефективна.

Інвестувати в кіберспорт і спонсорувати окремі команди починали галузеві компанії зі сфери IT та розробки ігор, але зараз серед подібних можна побачити й ритейлерів, і виробників напоїв, і навіть банківські системи.

Обсяг інвестицій у кіберспорт

Навіщо інвесторам вкладатися в кіберспорт — перспективи галузі

У перші три місяці 2018 року сфера кіберспорту привернула інвестицій на $2 мільярди — такі дані надав профільний портал The Esports Observer. У порівнянні з попереднім сезоном, показники зросли у 20 разів.

Згідно з підрахунками аналітиків, ще наприкінці 2017 року 77 % вкладів були зі США, а на початку 2018 року їхній обсяг склав 50 %. Такі зміни викликані рухами великих коштів на ринку Азії. Платформи для стримінгу Huya і Douyu TV залучили інвестиції на суму, що перевищує $1 мільярд. Наприклад, лише в ресурс в Huya вклали $632 мільйонів, інвестором виступила телекомунікаційна компанія з Китаю Tencent.

Інвестувати в кіберспорт у 2019-ому продовжують великі міжнародні корпорації: професійна кіберспортивна ліга Overwatch в лютому оголосила компанію Coca-Cola своїм офіційним міжнародним спонсором. Coca-Cola Company підписала контракт з Activision Blizzard на термін у три роки — протягом цього часу виробник буде спонсором безалкогольних напоїв турнірів Overwatch League.

За прогнозами Newzoo, у поточному році 37 % доходів від кіберспорту припадуть на ринок Північної Америки, Китаю належатиме 19 %, Південна Корея візьме на себе 6 %, а інші країни розподілять між собою інші 38 % загального обсягу.

Хто й навіщо інвестує в кіберспорт

Як стверджує директор аналітичного агентства Newzoo Пітер Уорман, ті компанії, які займалися ранніми вкладеннями в галузь кіберспорту, уже отримують віддачу від цього.

«Це не експериментальний бюджет, а довгострокові вкладення і великі суми грошей. Це те, чого зараз потребує ця екосистема, і те, що хочуть бачити інвестори», — стверджує експерт.

У такий спосіб, інвестиції в кіберспорт можуть принести значний прибуток через кілька років. У сфері eSports поки представлені бренди, які орієнтовані на геймерську аудиторію, але поступово ринок починають освоювати й інші компанії.

  • Девайси й техніка для геймерів (Razer, Zowie, BenQ, Lenovo, HP, Roccat займаються підтримкою кіберспортивних колективів).
  • Цифрові торгові майданчики. Наприклад, G2A (міжнародний ігровий маркетплейс), який в минулому році співпрацював із відомою командою Na`Vi.
  • Букмекери й азартні майданчики (Virtus.pro співпрацює з MELbet, а Cascade Gaming — з 1xbet).
  • Фінансові установи. Банки пропонують геймерам кешбек за придбання ігор, а безпосередньо з eSports пов’язана платіжна система VISA, яка у 2017 році співпрацювала з командою SK Gaming.
  • Енергетичні та інші безалкогольні напої. Кіберспортивна аудиторія — це ЦА для тих, хто займається випуском енергетиків, тому кіберспорт підтримують бренди Red Bull, TORNADO, Monster. З виробників інших напоїв — вищезгадана Coca-Cola Company.

Також кіберспортом усе більше цікавляться компанії, які не належать до вищезгаданих сфер. Це Gilette, Borjomi, а також Audi і Mercedes. Вони не ставлять акцент на глядачів eSports як на свою безпосередню цільову аудиторію, але підтримка кіберспортивних заходів дає змогу їм завоювати лояльність потенційних клієнтів.

Зірки, які вкладаються в кіберспорт

Інвестуванням у кіберспорт займаються не тільки відомі компанії та міжнародні корпорації. Вкладають гроші в перспективну галузь і знаменитості. Навесні цього року актор Вілл Сміт інвестував у кіберспортивну компанію Gen.G $46 мільйонів. Він зробив це через Dreamers Fund, співвласником якого є японський футболіст Кейсуке Хонда. Гроші будуть витрачені, щоби створити молодіжну eSports-академію і вийти на міжнародний ринок.

Голлівудський актор — не перша зірка, яка цікавиться темою кіберспорту. Одними з першопрохідців у цій сфері стали гравці NBA. Баскетболіст Рік Фокс («Лос-Анджелес Лейкерс») ще у 2015-ому придбав слот Gravity в NA LCS перед початком сезону League of Legends. А у 2016 році в кіберспорт інвестував Джеремі Ліном («Торонто Репторс»), який вклав гроші в Vici Gaming, відкривши окремий склад Team VGJ.

Також кіберспорт вважають перспективним і музиканти: Дженніфер Лопес у 2017 році вклала гроші в компанію NRG eSports, а у 2016-ому ді-джей Стів Аокі придбав команду Rogue.

Підсумки

У Newzoo прогнозують, що до 2022-ого загальний прибуток у сегменті кіберспорту може вирости до $1,8 мільярда, а кіберспортивна аудиторія досягне 454 мільйонів уже в нинішньому році. Зараз у різних країнах світу йде будівництво кіберспортивних об’єктів (стадіони та центри), стають популярними нові дисципліни (зокрема мобільні), а чисельність глядачів турнірів збільшується.

Відповідно до думки експертів і аналітиків, інвестувати в кіберспорт сьогодні — вигідний вклад, який за грамотної стратегії принесе прибуток, що значно перевищить витрати.

назад до списку
Відвідувачу
Participant

Дізнайтеся більше про перспективи кіберспортивного ринку України і СНД, а також про те, як можна інвестувати й заробляти у сфері esport.

Купити квиток
Спонсору
Participant

Розкажіть про вашу компанію або бренд інвесторам і цільовій аудиторії, знайдіть нових ділових партнерів і клієнтів.


Стати спонсором
Спікеру
Participant

Заявіть про себе як про експерта перед широкою аудиторією, отримайте можливість привернути увагу відвідувачів і інвесторів до своєї діяльності.

Стати спікером
ЗМІ
Participant

Запрошуємо ЗМІ стати інфопартнерами нашого заходу й отримувати найсвіжіші новини про конференції та ексклюзивні інформприводи.

Акредитація

Підписатись на новини

Підписавшись на нашу розсилку, ви будете отримувати останні новини індустрії кіберспорту, інтерв'ю, відео, аналітику та багато іншого!

map