Навіщо інвесторам вкладатися в кіберспорт — перспективи галузі

Навіщо інвесторам вкладатися в кіберспорт — перспективи галузі

Згідно з підрахунками компанії NewZoo, у 2018 році річний обсяг кіберспортивного ринку склав понад $900 млн, а до 2022 року він збільшиться до $1,5 млрд. Як же заробляють у цій перспективній сфері гравці й інвестори?

Як заробляють кіберспортсмени й організації

За своєю популярністю кіберспорт давно зрівнявся зі звичайним спортом. Наприклад, у Південній Кореї комп’ютерними іграми захоплюється 75 % жителів країни, а сфера eSports стала частиною державної економіки. Для того, щоби заробити, багато кіберспортсменів, професійних команди й організацій, які їх підтримують, беруть участь у масштабних турнірах і маркетингових програмах. Гравці можуть отримувати дохід кількома різними способами.

  • Призові на турнірах. У цьому випадку основний заробіток дістається кіберспортсменові (орієнтовано 70 %). Це не найприбутковіший пункт для організацій, оскільки нерідко подібні виплати можуть затримуватися.
  • Спортивні клуби. Оскільки інфраструктура й маркетингові стратегії в спорті та кіберспорті схожі, багато відомих клубів інвестують у галузь і відкривають склади з топовими кібердисциплінами.
  • Доходи від змагань за франшизною системою. Це практика, коли ліга ділить доходи з командами-учасниками, наприклад, як американська League of Legends — NA LCS.
  • Продаж атрибутики. Заробіток на торгівлі брендованої продукції найбільш вигідний відомим колективам, гравці яких виступають як медійні персони.

Свої інтереси у сфері кіберспорту є і в іінвесторів. Кількість глядачів стрімів у всьому світі досягає мільйонних показників, реклама під час таких трансляцій дуже ефективна.

Інвестувати в кіберспорт і спонсорувати окремі команди починали галузеві компанії зі сфери IT та розробки ігор, але зараз серед подібних можна побачити й ритейлерів, і виробників напоїв, і навіть банківські системи.

Обсяг інвестицій у кіберспорт

Навіщо інвесторам вкладатися в кіберспорт — перспективи галузі

У перші три місяці 2018 року сфера кіберспорту привернула інвестицій на $2 мільярди — такі дані надав профільний портал The Esports Observer. У порівнянні з попереднім сезоном, показники зросли у 20 разів.

Згідно з підрахунками аналітиків, ще наприкінці 2017 року 77 % вкладів були зі США, а на початку 2018 року їхній обсяг склав 50 %. Такі зміни викликані рухами великих коштів на ринку Азії. Платформи для стримінгу Huya і Douyu TV залучили інвестиції на суму, що перевищує $1 мільярд. Наприклад, лише в ресурс в Huya вклали $632 мільйонів, інвестором виступила телекомунікаційна компанія з Китаю Tencent.

Інвестувати в кіберспорт у 2019-ому продовжують великі міжнародні корпорації: професійна кіберспортивна ліга Overwatch в лютому оголосила компанію Coca-Cola своїм офіційним міжнародним спонсором. Coca-Cola Company підписала контракт з Activision Blizzard на термін у три роки — протягом цього часу виробник буде спонсором безалкогольних напоїв турнірів Overwatch League.

За прогнозами Newzoo, у поточному році 37 % доходів від кіберспорту припадуть на ринок Північної Америки, Китаю належатиме 19 %, Південна Корея візьме на себе 6 %, а інші країни розподілять між собою інші 38 % загального обсягу.

Хто й навіщо інвестує в кіберспорт

Як стверджує директор аналітичного агентства Newzoo Пітер Уорман, ті компанії, які займалися ранніми вкладеннями в галузь кіберспорту, уже отримують віддачу від цього.

«Це не експериментальний бюджет, а довгострокові вкладення і великі суми грошей. Це те, чого зараз потребує ця екосистема, і те, що хочуть бачити інвестори», — стверджує експерт.

У такий спосіб, інвестиції в кіберспорт можуть принести значний прибуток через кілька років. У сфері eSports поки представлені бренди, які орієнтовані на геймерську аудиторію, але поступово ринок починають освоювати й інші компанії.

  • Девайси й техніка для геймерів (Razer, Zowie, BenQ, Lenovo, HP, Roccat займаються підтримкою кіберспортивних колективів).
  • Цифрові торгові майданчики. Наприклад, G2A (міжнародний ігровий маркетплейс), який в минулому році співпрацював із відомою командою Na`Vi.
  • Букмекери й азартні майданчики (Virtus.pro співпрацює з MELbet, а Cascade Gaming — з 1xbet).
  • Фінансові установи. Банки пропонують геймерам кешбек за придбання ігор, а безпосередньо з eSports пов’язана платіжна система VISA, яка у 2017 році співпрацювала з командою SK Gaming.
  • Енергетичні та інші безалкогольні напої. Кіберспортивна аудиторія — це ЦА для тих, хто займається випуском енергетиків, тому кіберспорт підтримують бренди Red Bull, TORNADO, Monster. З виробників інших напоїв — вищезгадана Coca-Cola Company.

Також кіберспортом усе більше цікавляться компанії, які не належать до вищезгаданих сфер. Це Gilette, Borjomi, а також Audi і Mercedes. Вони не ставлять акцент на глядачів eSports як на свою безпосередню цільову аудиторію, але підтримка кіберспортивних заходів дає змогу їм завоювати лояльність потенційних клієнтів.

Зірки, які вкладаються в кіберспорт

Інвестуванням у кіберспорт займаються не тільки відомі компанії та міжнародні корпорації. Вкладають гроші в перспективну галузь і знаменитості. Навесні цього року актор Вілл Сміт інвестував у кіберспортивну компанію Gen.G $46 мільйонів. Він зробив це через Dreamers Fund, співвласником якого є японський футболіст Кейсуке Хонда. Гроші будуть витрачені, щоби створити молодіжну eSports-академію і вийти на міжнародний ринок.

Голлівудський актор — не перша зірка, яка цікавиться темою кіберспорту. Одними з першопрохідців у цій сфері стали гравці NBA. Баскетболіст Рік Фокс («Лос-Анджелес Лейкерс») ще у 2015-ому придбав слот Gravity в NA LCS перед початком сезону League of Legends. А у 2016 році в кіберспорт інвестував Джеремі Ліном («Торонто Репторс»), який вклав гроші в Vici Gaming, відкривши окремий склад Team VGJ.

Також кіберспорт вважають перспективним і музиканти: Дженніфер Лопес у 2017 році вклала гроші в компанію NRG eSports, а у 2016-ому ді-джей Стів Аокі придбав команду Rogue.

Підсумки

У Newzoo прогнозують, що до 2022-ого загальний прибуток у сегменті кіберспорту може вирости до $1,8 мільярда, а кіберспортивна аудиторія досягне 454 мільйонів уже в нинішньому році. Зараз у різних країнах світу йде будівництво кіберспортивних об’єктів (стадіони та центри), стають популярними нові дисципліни (зокрема мобільні), а чисельність глядачів турнірів збільшується.

Відповідно до думки експертів і аналітиків, інвестувати в кіберспорт сьогодні — вигідний вклад, який за грамотної стратегії принесе прибуток, що значно перевищить витрати.

назад до списку
Відвідувачу
Купити квиток
Спонсору
Стати спонсором
Спікеру
Стати спікером
ЗМІ
Акредитація

Підписатись на новини

Підписавшись на нашу розсилку, ви будете отримувати останні новини індустрії кіберспорту, інтерв'ю, відео, аналітику та багато іншого!