Чи стане Apex Legends кіберспортивною дисципліною?

Чи стане Apex Legends кіберспортивною дисципліною?

Гра Apex Legends, що розірвалася атомною бомбою серед геймерів (а особливо — серед стримерів), має шанси стати кіберспортивною дисципліною. Розберемося, наскільки це реально й що заважає грі на шляху до кіберспортивного олімпу.

Офіційних анонсів не було

Electronic Arts, яка видала цю гру, ще ні словом не обмовилася про можливі турніри в майбутньому. З Apex Legends вже відбувалися турніри, але всі вони ніяк не були пов’язані з EA.

Чи зможе Apex Legends в кіберспорт? - 1

Саме видавці й розробники визначають усі умови турнірів: регламент, призовий фонд, «мету», дати проведення, кількість команд тощо. А оскільки ні ті, ні інші ще не зробили заяв, рано говорити про Apex Legends як про кіберспортивну дисципліну.

Банальний приклад — Heroes of The Storm. Компанія Blizzard, випустивши гру з-під свого крила, оголосила, що більше не буде підтримувати турніри. Реакція не забарилася: велика частина кіберспортивних організацій тут же відвернулася від гри, і тепер геймерам не варто чекати великих турнірів з HoTS.

Цей принцип працює в кожній грі — коли розробник втрачає інтерес до гри, спільнота гравців робить те ж саме.

Сумнівний досвід EA

Чи зможе Apex Legends в кіберспорт? - 2

Electronic Arts вже запускала кіберспортивні турніри — з FIFA. І призові солідні, і фанатська база величезна. Але грі не вдалося стати дуже популярною кібердисципліною.

Чому? Відповідь проста: у грі багато багів. Уявіть собі, що ваш воротар у фінальному, вирішальному кіберматчі просто заносить м’яч у свої ворота. Такий глюк може коштувати дуже дорого, у прямому сенсі слова.

Тому не варто так уже сильно покладатися на досвід EA в кіберспорті. Якби вона позбавила свої кібердисципліни від багів, то до них би потягнулися не тільки геймери, а й фанати футболу, яких у світі налічується не один десяток мільйонів.

Не найвдаліший жанр

Оскільки Apex Legends виконана в жанрі «королівська битва», у неї є певні вроджені вади.

По-перше, турніри з таких ігор повинні режисерувати професійно. Уже були випадки, коли постійне перемикання між камерами і гравцями лише збивало глядачів із пантелику. Їм складно зрозуміти, коли погляд переходить з однієї команди на іншу. Це і вбиває видовищність турніру.

По-друге, в Battle Royale майже немає маленьких лампових LAN-турнірів, де гравці можуть зустрітися один з одним. Вони потрібні, щоб гра обростала новими фанатами, а самі геймери розвивалися й завойовували велику популярність (ставали медійними).

По-третє, глядачі більше схильні подивитися на улюбленого стримера, який розносить ворогів направо й наліво, а заодно й розмовляє з чатиком. Через це багато кіберспортсменів кажуть, що їздити на LAN-турніри їм просто не вигідно: вони набагато більше грошей зароблять за пару стримів вдома на дивані.

Велика несподіванка

Гра перевершила всі мислимі й немислимі очікування розробників. Respawn Entertainment не була готова до того, що в грі вже через вісім годин після релізу буде 1 мільйон користувачів. А ще через місяць — уже 50 мільйонів.

Такий хайп, що супроводжувався рекордами за стримом на Twitch, змусив спільноту очікувати від розробників чогось нового й настільки ж крутого. Але ті не поспішають викочувати ні новин, ні оновлень, бо не очікували такої реакції ігрової спільноти.

Що в підсумку?

Зараз розробники зміцнюють стабільність клієнта і спішно латають діри. У них уже є колосальна увага всього ком’юніті, зокрема професійних кіберспортивних організацій. Чи є в них шанси стати кібердисципліною? Однозначно. Але чи стане Apex Legends нею — покаже час.

02/03/2021 Про кіберспортивну освіту на eSPORTconf Ukraine 2021 розповість генеральний продюсер і Chief Visionary Officer WePlay Esports Максим Білоногов
Про кіберспортивну освіту на eSPORTconf Ukraine 2021 розповість генеральний продюсер і Chief Visionary Officer WePlay Esports Максим Білоногов Чому освіта в кіберспорті необхідна? Які навички затребувані на кіберспортивному ринку праці? Як esports-організації можуть допомогти в підготовці кваліфікованих фахівців?
18/02/2021 Про захист прав кіберспортсменів, залучення фанатів до esports-простору та регіональний розвиток галузі: доповіді спікерів на eSPORTconf Ukraine 2021
Про захист прав кіберспортсменів, залучення фанатів до esports-простору та регіональний розвиток галузі: доповіді спікерів на eSPORTconf Ukraine 2021 7 квітня відбудеться eSPORTconf Ukraine 2021, присвячена можливостям і перспективам кіберспорту. Захід збере провідних фахівців індустрії для обговорення потенціалу та векторів розвитку esports-галузі.