Президент Української асоціації електронного футболу Владислав Шовковський: «Головною перевагою є те, що всі наші змагання безкоштовні для участі»

Президент Української асоціації електронного футболу Владислав Шовковський: «Головною перевагою є те, що всі наші змагання безкоштовні для участі»

Чи популярний кіберфутбол з-поміж українців? Які завдання зараз вирішує Українська асоціація електронного футболу? І як стати професійним кіберфутболістом? На ці запитання в інтерв’ю для eSPORTconf Ukraine 2021 відповів президент УАЕФ Владислав Шовковський.

На заході він візьме участь у панельній дискусії, яка присвячена фінансам у кіберспорті й особливостям його розвитку в різних регіонах України.

В ексклюзивному інтерв’ю експерт поділився планами з розвитку електронного футболу, розповів, які змагання доступні вже зараз та які проблеми виникають під час організації турнірів.

Інтерв’юер: eSPORTconf Ukraine (eSPORTconf)

Респондент: Владислав Шовковський (В.Ш.)

ЕSPORTconf: Які завдання зараз ставить перед собою Українська асоціація електронного футболу?

В. Ш.: Зараз усі наші завдання діляться на два типи: спортивні та політичні.

Спортивні завдання діляться на дві підкатегорії: внутрішні та міжнародні. Внутрішні завдання – це розвиток електронного футболу в Україні. Міжнародні – це досягнення високих результатів збірної України з кіберфутболу на міжнародних змаганнях.

Щодо реалізації внутрішніх завдань, у нас два напрями: загальнонаціональні змагання та розвиток регіональних змагань. Акцент із сезону 2021/2022 буде злегка зміщений саме на користь регіонів. З початку 2021 року УАЕФ стала всеукраїнською організацією, а нашими осередками в регіонах стали люди, що працюють чи представляють регіональні асоціації футболу, які є членами УАФ.

Так ми вбиваємо двох зайців одразу: розвиваємо електронний футбол у регіонах та інтегруємо його в уже наявну в країні футбольну структуру, а не будуємо нову. Зрештою кіберфутбол у такий спосіб буде інтегрований у міжнародну футбольну структуру.

Щодо реалізації міжнародних спортивних завдань, то тут усе дуже просто: брати участь у турнірах FIFA/UEFA, відбирати в збірну найкращих, створювати найкращі умови для команди та перемагати.

Тепер перейдемо до політичних завдань. Тут основна мета – визнання електронного футболу як підвиду футболу чи окремого різновиду спорту. Пов’язано це з тим, що хоч кіберфутбол і асоціюється з кіберспортом, але працює зовсім за іншими принципами та занадто залежний від класичного футболу. Банальний приклад: не буде звичайного футболу, не буде й електронного.

До того ж накладається той факт, що всіма правами на футбольні правила, які використовуються в симуляторах, володіє саме FIFA, а не міжнародна чи глобальна федерація кіберспорту.

ЕSPORTconf: Як присвоєння кіберспорту статусу офіційного різновиду спорту може вплинути на розвитку електронного футболу в Україні? Які зміни вже відбулися?

В. Ш.: Передусім визнання кіберспорту та весь процес, що передував йому, змусили людей ставитися до всього комп’ютерного геймінгу серйозно та з більшою повагою, ніж раніше.

Але також легалізація змусила людей замислитися над запитаннями: «Що таке кіберспорт? Які дисципліни належать до нього? Хто регулює кіберспорт загалом та окремі його дисципліни? Хто головний правовласник прав на конкретні дисципліни?» тощо. Зараз на цю тему ведеться багато дискусій.

Але загалом визнання кіберспорту – це перший крок до подальшого розвитку всього, що цієї дисципліни може стосуватися.

ЕSPORTconf: Як асоціація взаємодіє з державними органами? Чи отримує підтримку?

В. Ш.: Наша взаємодія з держорганами на цьому етапі полягає лише в консультуванні за низкою питань. Ні фінансової, ні іншої підтримки поки ми не отримуємо, бо електронний футбол не визнаний різновидом спорту чи підвидом футболу.

ЕSPORTconf: Наскільки зараз кіберфутбол популярний з-поміж українців? Яких заходів вживає асоціація для популяризації цієї кібердисципліни?

В. Ш.: Досі кіберфутбол навіть з-поміж геймерів не сприймався як серйозна спортивна дисципліна. Це пов’язано з його досить складною структурою та політикою видавців (відсутність free-to-play, щорічного виходу нової версії ігор тощо).

Але з огляду на той факт, що в нас футбол – спорт № 1 у країні, то потенціал та цікавість до кіберфутболу колосальні. Щоправда, спочатку має змінитися багато чинників. Має з’явитися чітка турнірна структура на міжнародному та національних рівнях, а також політика видавців щодо самих симуляторів.

Ми ж, УАЕФ, поки можемо серйозно вплинути тільки на турнірну структуру всередині країни, чим, власне, і займаємося. А питання міжнародної структури та політики видавців ми регулярно піднімаємо на нарадах з FIFA і UEFA.

Також можна проводити, як минулого року, шоу-матчі між традиційними футболістами. Декілька таких проєктів у нас є, але через COVID-19 та ущільнення календаря футбольних змагань знайти вікно для таких івентів важко, бо футболісти постійно зайняті.

18+

Приєднуйтеся до Telegram-чату,  

щоб залишатися в курсі всіх новин eSPORTconf Ukraine й особисто познайомитися з провідними представниками кіберспортивної спільноти!  

Перейти telegram-plane

ЕSPORTconf: Чи є в кіберфутболу перспективи в майбутньому зрівнятися за популярністю зі звичайним футболом?

В. Ш.: Оскільки Україна – футбольна країна, потенціал в електронного футболу просто величезний. Але передусім хочу зауважити, що наше завдання не конкурувати з класичним футболом і його різновидами, а навпаки – досягти синергії, щоб складати конкуренцію іншим різновидам спорту та кіберспортивним дисциплінам відповідно.

ЕSPORTconf: Які турніри з кіберфутболу проводяться в Україні?

В. Ш.: Зараз в Україні під егідою УАЕФ проводяться змагання за двома кіберфутбольними дисциплінами: EA SPORTS FIFA та KONAMI's Pro Evolution Soccer (PES).

З початку сезону 2020/2021 спільно з нашими партнерами ESportsBattle була запущена перша національна ліга з FIFA – ESportsBattle League. Ця ліга складається з двох дивізіонів. Кожен грає у своєму режимі: для аматорів (Kick-off mode) і для професіоналів (Ultimate Team).

Окремо винесено турнір відбору до збірної з FIFA, який відбудеться наприкінці квітня.

Також у сезоні 2020/2021 була запущена серія змагань з PES: чотири сезонних турніри, один із яких (зимовий) – це відбір до збірної України, яка виступає на чемпіонаті Європи UEFA еEURO.

ЕSPORTconf: Які труднощі виникають у процесі організації турнірів?

В. Ш.: По-перше, у футбольних симуляторів немає інструментарію для ведення трансляції. У них немає систем на зразок DOTA/CS TV, які дають змогу перебувати всередині матчу та самим керувати камерою, показуючи її глядачеві. Ми в цьому плані як у кам’яній добі: один гравець має передавати нам сигнал і ми, грубо кажучи, стежимо за його грою, що й показуємо глядачеві. Тобто, ми не є незалежними у формі трансляції. Якщо гравець вибрав камеру зверху чи збоку, то ми так і показуємо. Якщо він пропускає повтори голів, то ми теж. Це дуже впливає на якість трансляції та їхню глядацьку цікавість.

Але тут є зрушення – під матчі кваліфікації на UEFA eEURO Konami запустила режим Spectator mode, що дало нам змогу керувати камерою матчу й суттєво спростило роботу.

По-друге, у симуляторах відсутній інструментарій управління та створення турнірів, а також приймання/отримання результатів матчу та їхнього автоматичного внесення до бази даних. Що це означає? Усі наші турніри ми ведемо вручну: від передачі гравцям PSN ID для з’єднання із суперником аж до внесення результатів тих самих матчів у турнірну таблицю. На щастя, з цим нам допомагають турнірні платформи на кшталт Toornament – не треба хоча б людей самим рухати в турнірній сітці та рахувати очки.

Ну і, звісно ж, по-третє, це COVID-19 і карантин з обмеженнями. Нам важко проводити змагання офлайн. Це впливає на спортивний складник турніру (у всіх гравців різні ігрові умови) та якість наданого контенту відповідно, бо все залежить від Інтернету.

ESPORTconf: Як стати професійним кіберфутболістом? Дайте пораду.

В. Ш.: Порада дуже проста – брати участь у змаганнях і дивитися їх. Регулярно беручи участь, гравець підвищує свій рівень майстерності та розвивається, а коли дивиться – вивчає своїх суперників. Адже коли ти виходиш на більш-менш хороший рівень у національному масштабі, то суперники в тебе плюс-мінус одні й ті ж.

Головною перевагою є те, що всі наші змагання безкоштовні для участі. Обмеження є тільки за віком. Тому все, що вам потрібно, – це приставка PlayStation (всі наші турніри проходять тільки на ній) і наявність гри.

Також хочу зазначити, що в кожному з напрямів PES/FIFA можна брати участь у турнірах без додаткових внутрішньоігрових покупок. Усі турніри PES проходять у режимі, де гравці вибирають уже наявні команди. Так само відбувається й з FIFA в дивізіоні аматорів. На всіх цих турнірах є призові фонди.

ЕSPORTconf: Які питання ви б хотіли обговорити на панельній дискусії в межах eSPORTconf Ukraine 2021?

В. Ш.: Будь-які, які тільки придумаєте. Напрям тільки розвивається, тому обговорювати та розглядати будь-які теми й кейси завжди захопливо, цікаво та пізнавально.

Приєднуйтеся до eSPORTconf Ukraine 2021 22 квітня, щоб дізнатися, яке майбутнє чекає на електронний футбол та інші кіберспортивні дисципліни в Україні!

Програма та реєстрація >>>