Чому відомі світові бренди інвестують у кіберспорт?

Чому відомі світові бренди інвестують у кіберспорт?

У світовій спільноті кіберспорт уже давно перестав асоціюватися з розвагою підлітків. Зараз це величезна індустрія: призові в чемпіонатах досягають дев’ятизначних чисел, трансляції ігор ведуться 24/7 у форматі шоу та набирають мільйони переглядів. За прогнозами Newzoo, до кінця 2021 року аудиторія глядачів esports-заходів становитиме майже 650 млн осіб. До 2024 року експерти очікують, що їхня кількість наблизиться до мільярда.

Набравши чималу кількість шанувальників, сфера кіберспорту зацікавила і світові бренди. Як і навіщо відомі компанії інтегруються з esports-організаціями, читайте далі в матеріалі.

Чому брендам вигідно співпрацювати з індустрією кіберспорту

За останні кілька років із різними кіберспортивними організаціями, певними командами чи клубами співпрацювали такі великі бренди: Coca-Cola, Intel, Asus, Logitech, HyperX, Audi, Toyota, Mercedes, BMW, L'Oréal Paris, Puma, Adidas, Red Bull і багато інших.

Пандемія COVID-19, яка почалася у 2020 році, спричинила скасування багатьох спортивних подій, які з року в рік спонсоруються найпопулярнішими компаніями. Водночас індустрія віртуальних ігор тільки нарощувала аудиторію. Карантинні обмеження мінімально вплинули на проведення трансляцій, турнірів і змагань. Тому бренди, які проінвестували кіберспортивні майданчики, отримали дійсно велику вигоду.

Якщо не брати до уваги ситуацію з карантином, можна назвати й низку інших об’єктивних причин цікавості брендів до esports-сфери.

Багато компаній розцінюють таке співробітництво як інвестицію в майбутнє. Аудиторія глядачів дорослішає, зростає, стає платоспроможною.

І якщо раніше до партнерства приєднувалися ендемічні бренди – виробники комп’ютерної техніки, енергетичних напоїв, спортивного одягу, то недавно серед них з’явились і великі автомобільні концерни.

Зараз авто купують люди у віці в середньому від 45 до 54 років. А основна маса шанувальників кіберспорту перебуває у віковій групі від 18 до 35 років. Тому мета наявних рекламних кампаній – розвинути лояльність до бренду у покоління диджитал і міленіалів.

Специфіка esports-майданчиків дає змогу ефектно та креативно заявити про себе і створити певний образ у глядачів. І якщо футбольний стадіон вміщатиме у кращому випадку кілька тисяч уболівальників, то онлайн-формат знімає просторові обмеження: трансляцію одночасно можуть спостерігати мільйони людей.

За прогнозами різних аналітичних центрів, надалі кількість шанувальників тільки зростатиме. Цьому сприяють тотальна цифровізація та перехід усіх сфер діяльності в онлайн.

Окрім цього, для брендів інтеграція з чемпіонами з певних дисциплін – можливість вийти на ринок цікавих їм регіонів і розширити ареал споживання їхнього продукту. Так, наприклад, у Південній Кореї найбільш популярна дисципліна League of Legends. Отже, щоб заявити про себе на цьому ринку, для компанії доцільніше підписати рекламні контракти з командами, які спеціалізуються на цій грі.

18+

Приєднуйтеся до Telegram-чату,  

щоб залишатися в курсі всіх новин eSPORTconf Ukraine й особисто познайомитися з провідними представниками кіберспортивної спільноти!  

Перейти telegram-plane

Реальні кейси партнерських і рекламних інтеграцій

Перелік брендів, які стали першими партнерами esports-організацій, пояснюється специфікою галузі й аудиторії. Більшість глядачів – це чоловіки з доходом вище середнього чи середнім. У сферу їхніх зацікавлень потрапляє різна техніка, гаджети, спортивний одяг, аксесуари. Така аудиторія приваблива для брендів на кшталт Intel, HyperX, HP, Adidas.

В основні інтереси аудиторії кіберспорту в перспективі може потрапити й купівля автомобілів, тому до партнерства активно приєднуються виробники транспортних засобів.

У квітні 2020 року BMW почала співпрацю з п’ятьма кіберспортивними клубами. Різні компанії в межах рекламної інтеграції надають свої авто як турнірний приз для найкращого гравця. А у 2019 році Mercedes розіграла автомобіль і з-поміж найактивніших фанатів кіберспорту.

BMW почала співпрацю кіберспортивними клубами

Творці спортивного одягу на кшталт Nike або Puma також активно спонсорують сферу. Нещодавно Nike уклала контракт із League of Legends Pro League, згідно з яким бренд повністю забезпечить команди спортивним одягом і взуттям.

Nike уклала контракт із League of Legends Pro League

А Puma стала співпрацювати з американським клубом Cloud9, лого компанії представлено на джерсі гравців.

Puma Cloud9

Цікавий досвід впровадження неендемічних брендів в esports-індустрію (на кшталт McDonald's і L'Oréal Paris.

З огляду на те, що покоління міленіалів і зумерів у рекламі цінують креативність, соціальний контекст і нестандартні формати подання, то бренди разом з організаторами турнірів придумували незвичайні концепції.

Наприклад, у межах турніру WePlay! Reshuffle Madness 2019 Pepsi запустили розважальну активність, у якій глядачі обирали свої улюблені пісні, а діджей на прямій трансляції робив із них мікс – так виходило захопливе музичне шоу, яке відповідало комунікаційній стратегії бренду та тематиці заходу.

WePlay! Reshuffle Madness 2019 Pepsi

А L'Oréal Paris Men Expert представила рекламу на міжнародному турнірі з гри Dota 2 – StarLadder ImbaTV Minor. У промороликах і рекламних візуалах компанія провела аналогію між продуктами лінійки чоловічих дезодорантів і героями гри. Таке порівняння викликало яскраві асоціації: через характер популярного героя розкривалася суть продукту, а головний заклик «Стати героєм» звучав органічно.

Різні фастфуд-ресторани та сервіси доставлення активно користуються тим, що під час перегляду трансляцій глядачі часто замовляють їжу додому. Дуже вдалою в цьому плані була рекламна кампанія McDonald's на турнірі WePlay! Bukovel Minor 2020. Вони також використовували прийом аналогії: у проморолику з’являвся відомий у Dota 2 персонаж – ослик-кур’єр, який доставляв іншому герою бургери з McDonald's. Наприкінці реклами глядачі з України отримували промокод на безкоштовне доставлення їжі кур’єром, що моментально стимулювало зростання продажів компанії.


Докладніше про те, як успішно заробляти на кіберспорті, розкажуть 7 квітня на eSPORTconf Ukraine.

Деталі події >>>

04/03/2021 Про інституціоналізацію кіберспорту на eSPORTconf Ukraine 2021 розповість заступник міністра молоді та спорту України Віталій Лавров
02/03/2021 Про кіберспортивну освіту на eSPORTconf Ukraine 2021 розповість генеральний продюсер і Chief Visionary Officer WePlay Esports Максим Білоногов
Про кіберспортивну освіту на eSPORTconf Ukraine 2021 розповість генеральний продюсер і Chief Visionary Officer WePlay Esports Максим Білоногов Чому освіта в кіберспорті необхідна? Які навички затребувані на кіберспортивному ринку праці? Як esports-організації можуть допомогти в підготовці кваліфікованих фахівців?
18/02/2021 Про захист прав кіберспортсменів, залучення фанатів до esports-простору та регіональний розвиток галузі: доповіді спікерів на eSPORTconf Ukraine 2021
Про захист прав кіберспортсменів, залучення фанатів до esports-простору та регіональний розвиток галузі: доповіді спікерів на eSPORTconf Ukraine 2021 7 квітня відбудеться eSPORTconf Ukraine 2021, присвячена можливостям і перспективам кіберспорту. Захід збере провідних фахівців індустрії для обговорення потенціалу та векторів розвитку esports-галузі.