Про менеджмент кіберспортивної команди на eSPORTconf Ukraine розповіла Наталія Ларченко

Про менеджмент кіберспортивної команди на eSPORTconf Ukraine розповіла Наталія Ларченко

На конференції eSPORTconf Ukraine 2017 виступила Наталія Ларченко – керівник складу CS:GO кіберспортивного клубу Gambit. Спікер поділилася особливостями менеджменту кіберспортивної організації на прикладі власного досвіду. Ми підготували стислий огляд її доповіді, що містить чимало цікавих фактів.

Головні труднощі eSports-менеджменту в Україні

У своїй доповіді спікер підняла досить важливу, але не надто обговорювану тему. Вона розповіла про головні труднощі, з якими стикаються успішні українські eSports-організації під час пошуку інвесторів і спонсорів.

Команда Gambit Esports, що представляє дисципліну Counter-Strike: Global Offensive, входить до першої десятки світових лідерів. Друга за популярністю кіберспортивна дисципліна та високе місце в світовому рейтингу теоретично мали би надати широкі перспективи клубу, але насправді виходить, що регіональні фактори відіграють вагомішу роль.

За словами Наталі Ларченко, при зверненні до інвесторів з великих компаній, їх радо приймали , але з питань фінансування направляли у регіональні офіси. А в той самий час регіональні представництва на території СНД зазвичай обмежені в бюджетах і не спроможні надати гідну підтримку.

Найпростіший спосіб для успішної eSports-команди отримати великі інвестиції – перевезти склад до США. Але такий варіант далеко не всім до вподоби. Є ще один нескладний і, як бачимо на практиці багатьох СНД-клубів, популярний варіант – взяти в колектив гравців із добре фінансованих регіонів.

Спікер зазначила, що інвестори вже пропонували виділити значні суми, якщо клуб прийме хоч одного шведа, американця чи ін. Проте, відмовлятися від власних талановитих гравців заради грошових перспектив – означає не лише послабити команду, але й втратити довіру до самої організації.

Особливості кіберспортивного ринку та аудиторії

Навіть в Америці та Європі лише деякі великі компанії, які виходять на eSports-ринок, розуміють, що це означає. Всі чули, що індустрія молода та досить перспективна, тому багато хто поспішив приєднатися аби не втратити шанс. Як зазначила спікер, це схоже на те, що раніше відбувалося з соціальними мережами.

Інвесторам кіберспорту слід розуміти, що значна частина всієї аудиторії знаходиться десь у віці 14 років, тобто це ще не платоспроможна категорія у повній мірі. Найправильнішою та справді дієвою стратегією для брендів, на думку Наталії Ларченко, було би «купувати лояльність аудиторії на майбутнє», а не чекати миттєвої віддачі.

Інші важливі аспекти, зазначені спікером:

  • Важливо не тільки добре грати, але й якісно це продавати.
  • В американських команд основний дохід – стрімінг.
  • Ринок СНД ще не готовий до кіберосвіти.
  • Бренди часто сприймають кіберспортивну форму в якості рекламних білбордів.
  • Гравці не сприймають угоди про нерозголошення всерйоз.
  • Щоб захистити свою організацію, варто окремо підписувати договір із кожним кіберспортсменом.
  • В успішній eSports-команді мінімальний інвестиційний пакет – 15–20 тисяч доларів на місяць.
  • Турніри не розглядаються як заробіток для організації – близько 80% виграшу найчастіше отримують гравці.

Пропонуємо переглянути інтерв`ю з іншими спікерами конференції: Іриною Сергієнко, Геннадієм Веселковим, Софією Дунаєвською.

назад до списку

Спонсору

Стати спонсором

Спікеру

Стати спікером

ЗМІ

Акредитація

Підписатись на новини

Підписавшись на нашу розсилку, ви будете отримувати останні новини індустрії кіберспорту, інтерв'ю, відео, аналітику та багато іншого!