«Ми хочемо, щоб змагальний кіберспорт став доступним для всіх», — інтерв’ю з Євгеном Ніколаєвим з UESF

«Ми хочемо, щоб змагальний кіберспорт став доступним для всіх», — інтерв’ю з Євгеном Ніколаєвим з UESF

Про перспективи кіберспорту в Україні та сучасні можливості для гравців, які хочуть потрапити на професійну сцену, — читайте в інтерв’ю зі спікером eSPORTconf Ukraine 2019.

Євген Ніколаєв — директор із маркетингу Федерації кіберспорту України (UESF) і керівник рекламного агентства GG Marketing. Також він обіймає посаду маркетинг-директора кіберспортивної організації Windigo Gaming, чий склад з CS: GO виграв $ 500 тисяч призових на WESG 2018 World Finals.

Ми поспілкувалися з Євгеном, щоб дізнатися про роль кіберспортивних організацій у розвитку галузі й перспективи для талановитих кіберспортсменів.
 

Інтерв’юер: eSPORTconf Ukraine (eSPORTconf)

Респондент: Євген Ніколаєв (Е.Н.)

eSPORTconf: Як ви оцінюєте рівень розвитку змагального кіберспорту в Україні? Які чинники сприяють зростанню галузі, а які гальмують?

Є.Н.: Розберемо на різних рівнях. Кіберспортивні організації в нас на дуже високому рівні. Так, усе ще є над чим працювати, але мене дуже тішать результати наших команд на міжнародній арені, бо вони і є показником успіху організацій.

Якщо розглядати локальні команди/мікси, то їм, зазвичай, не вистачає стабільності й системності. Коли ви — команда без організації, дуже складно тренуватися по сім-вісім годин на день п’ять днів на тиждень, це їх гальмує. Очевидно, усім потрібно на щось жити.

Якщо брати на рівні одного гравця, то так склалося, що в нас дуже хороший індивідуальний рівень гравців. Усім відомо, що окремих гравців із нашого регіону часто запрошують до міжнародних складів. Можливостей для зростання окремого гравця, а отже, і галузі загалом дуже багато — усе стало набагато простіше, ніж у 2010–2013 роках.

Наприклад, з Dota 2 регіон СНД досить сильний. Це доводить статистика. Згідно з рейтингами, середній MMR у світі — 2250, а в Україні він становить майже 2930. Це означає, що в нас MMR звичайного гравця вищий, ніж у багатьох окремо взятих країнах. Гравцям не вистачає тільки системності та допомоги від хороших організацій, які працюють на довгострокову перспективу.

Системність — це те, що повинно приходити з початку. Зокрема, колективи повинні звикати до системи тренувань, кожен раз діючи за однією схемою: «матч — розбір помилок — відпрацювання матчів з урахуванням помилок». Усе має відбуватися в один час і згідно з планом — це важливо, тут і приходить відповідальність гравців. Якщо один член команди випадає через зміну пріоритетів, то команда далеко відкидається назад у своєму розвитку. Це відбувається з тієї причини, що знайти нового гравця і ввести його в курс справи часто складно і вимагає часу.

eSPORTconf: Наскільки складно стати професійним кіберспортсменом із нуля за сучасного рівня розвитку кіберспорту?

Є.Н.: З нуля завжди починати досить важко. Це займає час, який є необхідним, щоб вийти на хороший рівень. Він дасть змогу не вилітати з турнірів на першому ж етапі. Для цього потрібно пограти хоча б рік-другий, але якщо ви дуже талановиті, то можна пройти цей шлях за півроку.

Усі процеси зараз набагато простіші, ніж були раніше. Як мінімум, зараз значно більше різних онлайн-ліг, і найбільші турніри проводять відкриті кваліфікації. Скажу відверто: через ці відбіркові на LAN-фінали можуть пройти тільки найсильніші й талановиті команди. Випадковостей там не буває.

eSPORTconf: Які є способи потрапити в професійну кіберспортивну команду для звичайних гравців?

Є.Н.: У нашій основній команді є гравці, яких ми взяли з хороших міксів, тобто вони були у звичайних складах без організації: просто грали, любили свою справу й розвивалися. І вони були банально кращими, ніж інші за рівнем, — таких людей рано чи пізно помічають.

Зараз є безліч онлайн-турнірів, де є можливість битися з професійними кіберспортсменами, відкриті кваліфікації, ліги тощо. Скрізь можна й потрібно показувати себе. Тоді вас обов’язково помітять.

Подібних турнірів із відкритими кваліфікаціями проходить майже 20 на рік. Відігравши кожен і змагаючись проти дуже сильних хлопців, можна набити руку. У кожної команди є особлива система, як діяти у відкритих квалі, бо найчастіше ти не розумієш, проти кого граєш, як вибирати стратегії й героїв/карти з мапулу. Вибрати правильну стратегію і грамотно її адаптувати під турнір — запорука перемоги.

eSPORTconf: Де в Україні зараз можна вчитися, здобувати навички професійного кіберспортсмена?

Є.Н.: Є академії, наприклад Windigo Academy, де проводиться навчання: звісно, дається теоретична база, але, в основному, це практика. Чим це ефективно? Наприклад, існує такий собі мікс з Counter-Strike: у хлопців є талант, хороша реакція, стрілянина, але вони не проходять далі, ніж відкриті кваліфікації. Чому? Бо в них немає практичної бази, вони нестабільні й мало вчаться на своїх помилках. У них немає стратегії, вони не розуміють, як реагувати на події на карті. Усе, що в них є, — це хороша стрільба, але одного цього мало. Тому вам допоможуть академії, розбір кожної вашої карти, перегляд ігор команд топ-рівня і ваша особиста мотивація.

У порівнянні з тими ж 2009–2010 роками, усе дуже змінилося: тоді тренуватися в Counter-Strike можна було у звичайних пабліках, де грають люди різного рівня. Однак розвиток у якийсь момент закінчується. Залишалося грати з гравцями виключно вище вашого рівня.

Зараз усе набагато простіше. Є FaceIT, також можна проходити в FPL — там рівень гравців набагато вищий. Можна вчитися, банально спостерігаючи за професіоналами та аматорами, які демонструють високий рівень. Ніхто не заперечує варіант особистого менторства від знайомого професійного гравця, який би повірив у ваш талант. Крім цього, особливу увагу варто приділити академіям, про які я говорив вище.

eSPORTconf: Яку роль у розвитку кіберспорту грають спеціалізовані організації?

Є.Н.: Всі організації, у тому числі і Windigo Gaming, займаються скаутингом. Наприклад, ти граєш багато турнірів і не проходиш відкриті кваліфікації, але організація бачить, що в команди є потенціал, і допомагає їй розвиватися. Адже все, що потрібно дати талановитим і перспективним хлопцям, — це стабільність. Зробити так, щоб вони перестали турбуватися про час, гроші, лаятися між собою. Молоді таланти отримують від організації ту саму стабільність, зокрема і тренера, який усе систематизує так, щоб команда могла рухатися далі.

eSPORTconf: Наскільки, на вашу думку, важливі офлайн-зустрічі і змагання для розвитку кіберспорту й рівня гравців?

Є.Н.: Коли не було академій, у кіберспорті було поширене таке «кумівство»: туди неможливо було попасти без знайомих, бо тебе б просто ніхто не помітив. Єдиний доступний спосіб — пробитися на LAN-турнір і показати там свій найкращий перформанс. Зараз турніри дають гравцям великі можливості.

Також є турніри, як наш чемпіонат України з кіберспорту від UESF. З однієї сторони, це змагання для аматорів, а не професійних кіберспортсменів, але суть саме в тому, що це можливість для молодих хлопців набратися досвіду зі змагальних ігор.

Проте кожному гравцеві хочеться вигравати призи, гідні їхнього таланту, тому для них існують такі турніри, як наш. Призовий фонд 1 000 000 грн на дві дисципліни — Dota 2 і CS: GO — чимала сума, за яку дійсно варто позмагатися. Кваліфікації будуть у кожній області в Україні. Слідкуйте за анонсами на нашому сайті, ми обов’язково приїдемо до вас!

eSPORTconf: Розкажіть докладніше про цей турнір: коли виникла ідея його організувати, наскільки масштабним буде захід?

Є.Н.: Члени правління UESF на чолі з Артуром Єрмолаєвим прийняли рішення розвивати кіберспорт на рівні простих гравців, даючи їм можливість показати себе на рівні цілої країни.

У цьому році кваліфікації відбудуться у всіх обласних центрах України, а 52 кращих команди візьмуть участь у гранд-фіналі, який відбудеться з 11 до 13 жовтня в Дніпрі. Федерація кіберспорту України оплачуватиме проїзд і проживання всіх учасників фіналу.

У кожному регіоні в нас виділено дві квоти на гранд-фінал — по одній на кожну дисципліну. Виняток становлять великі міста: Київ, Дніпро й Харків. Вони отримають по дві квоти на кожну з дисциплін. Це пов’язано з величезною кількістю гравців у цих регіонах.

Це не єдиний турнір, який відбудеться в найближчий рік. У Windigo Arena відбудуться змагання меншого масштабу: це ціла серія подій, у яких залучені наші партнери-організатори.

Серед подій будуть локальні турніри, де зможуть узяти участь будь-які гравці. Наступний рівень — це вже турнір Федерації кіберспорту України. І, звісно, ніщо не заважає хлопцям брати участь і там, і там, щоб набиратися досвіду. Чим більше вони награють і розбирають помилки, тим далі просуваються.

Наша мета — популяризація кіберспорту серед усіх верств населення. Ми віримо, що Україна зробить значний внесок у майбутнє світового кіберспорту.

Євген Ніколаєв виступить спікером eSPORTconf Ukraine, де поділиться секретами просування бренду в кіберспортивній сфері. Івент відбудеться в столиці України 13 червня.

назад до списку
Відвідувачу
Купити квиток
Спонсору
Стати спонсором
Спікеру
Стати спікером
ЗМІ
Акредитація

Підписатись на новини

Підписавшись на нашу розсилку, ви будете отримувати останні новини індустрії кіберспорту, інтерв'ю, відео, аналітику та багато іншого!

map