«Ми хочемо, щоб змагальний кіберспорт став доступним для всіх», — інтерв’ю з Євгеном Ніколаєвим з UESF

«Ми хочемо, щоб змагальний кіберспорт став доступним для всіх», — інтерв’ю з Євгеном Ніколаєвим з UESF

Про перспективи кіберспорту в Україні та сучасні можливості для гравців, які хочуть потрапити на професійну сцену, — читайте в інтерв’ю зі спікером eSPORTconf Ukraine 2019.

Євген Ніколаєв — директор із маркетингу Федерації кіберспорту України (UESF) і керівник рекламного агентства GG Marketing. Також він обіймає посаду маркетинг-директора кіберспортивної організації Windigo Gaming, чий склад з CS: GO виграв $ 500 тисяч призових на WESG 2018 World Finals.

Ми поспілкувалися з Євгеном, щоб дізнатися про роль кіберспортивних організацій у розвитку галузі й перспективи для талановитих кіберспортсменів.
 

Інтерв’юер: eSPORTconf Ukraine (eSPORTconf)

Респондент: Євген Ніколаєв (Е.Н.)

eSPORTconf: Як ви оцінюєте рівень розвитку змагального кіберспорту в Україні? Які чинники сприяють зростанню галузі, а які гальмують?

Є.Н.: Розберемо на різних рівнях. Кіберспортивні організації в нас на дуже високому рівні. Так, усе ще є над чим працювати, але мене дуже тішать результати наших команд на міжнародній арені, бо вони і є показником успіху організацій.

Якщо розглядати локальні команди/мікси, то їм, зазвичай, не вистачає стабільності й системності. Коли ви — команда без організації, дуже складно тренуватися по сім-вісім годин на день п’ять днів на тиждень, це їх гальмує. Очевидно, усім потрібно на щось жити.

Якщо брати на рівні одного гравця, то так склалося, що в нас дуже хороший індивідуальний рівень гравців. Усім відомо, що окремих гравців із нашого регіону часто запрошують до міжнародних складів. Можливостей для зростання окремого гравця, а отже, і галузі загалом дуже багато — усе стало набагато простіше, ніж у 2010–2013 роках.

Наприклад, з Dota 2 регіон СНД досить сильний. Це доводить статистика. Згідно з рейтингами, середній MMR у світі — 2250, а в Україні він становить майже 2930. Це означає, що в нас MMR звичайного гравця вищий, ніж у багатьох окремо взятих країнах. Гравцям не вистачає тільки системності та допомоги від хороших організацій, які працюють на довгострокову перспективу.

Системність — це те, що повинно приходити з початку. Зокрема, колективи повинні звикати до системи тренувань, кожен раз діючи за однією схемою: «матч — розбір помилок — відпрацювання матчів з урахуванням помилок». Усе має відбуватися в один час і згідно з планом — це важливо, тут і приходить відповідальність гравців. Якщо один член команди випадає через зміну пріоритетів, то команда далеко відкидається назад у своєму розвитку. Це відбувається з тієї причини, що знайти нового гравця і ввести його в курс справи часто складно і вимагає часу.

eSPORTconf: Наскільки складно стати професійним кіберспортсменом із нуля за сучасного рівня розвитку кіберспорту?

Є.Н.: З нуля завжди починати досить важко. Це займає час, який є необхідним, щоб вийти на хороший рівень. Він дасть змогу не вилітати з турнірів на першому ж етапі. Для цього потрібно пограти хоча б рік-другий, але якщо ви дуже талановиті, то можна пройти цей шлях за півроку.

Усі процеси зараз набагато простіші, ніж були раніше. Як мінімум, зараз значно більше різних онлайн-ліг, і найбільші турніри проводять відкриті кваліфікації. Скажу відверто: через ці відбіркові на LAN-фінали можуть пройти тільки найсильніші й талановиті команди. Випадковостей там не буває.

eSPORTconf: Які є способи потрапити в професійну кіберспортивну команду для звичайних гравців?

Є.Н.: У нашій основній команді є гравці, яких ми взяли з хороших міксів, тобто вони були у звичайних складах без організації: просто грали, любили свою справу й розвивалися. І вони були банально кращими, ніж інші за рівнем, — таких людей рано чи пізно помічають.

Зараз є безліч онлайн-турнірів, де є можливість битися з професійними кіберспортсменами, відкриті кваліфікації, ліги тощо. Скрізь можна й потрібно показувати себе. Тоді вас обов’язково помітять.

Подібних турнірів із відкритими кваліфікаціями проходить майже 20 на рік. Відігравши кожен і змагаючись проти дуже сильних хлопців, можна набити руку. У кожної команди є особлива система, як діяти у відкритих квалі, бо найчастіше ти не розумієш, проти кого граєш, як вибирати стратегії й героїв/карти з мапулу. Вибрати правильну стратегію і грамотно її адаптувати під турнір — запорука перемоги.

eSPORTconf: Де в Україні зараз можна вчитися, здобувати навички професійного кіберспортсмена?

Є.Н.: Є академії, наприклад Windigo Academy, де проводиться навчання: звісно, дається теоретична база, але, в основному, це практика. Чим це ефективно? Наприклад, існує такий собі мікс з Counter-Strike: у хлопців є талант, хороша реакція, стрілянина, але вони не проходять далі, ніж відкриті кваліфікації. Чому? Бо в них немає практичної бази, вони нестабільні й мало вчаться на своїх помилках. У них немає стратегії, вони не розуміють, як реагувати на події на карті. Усе, що в них є, — це хороша стрільба, але одного цього мало. Тому вам допоможуть академії, розбір кожної вашої карти, перегляд ігор команд топ-рівня і ваша особиста мотивація.

У порівнянні з тими ж 2009–2010 роками, усе дуже змінилося: тоді тренуватися в Counter-Strike можна було у звичайних пабліках, де грають люди різного рівня. Однак розвиток у якийсь момент закінчується. Залишалося грати з гравцями виключно вище вашого рівня.

Зараз усе набагато простіше. Є FaceIT, також можна проходити в FPL — там рівень гравців набагато вищий. Можна вчитися, банально спостерігаючи за професіоналами та аматорами, які демонструють високий рівень. Ніхто не заперечує варіант особистого менторства від знайомого професійного гравця, який би повірив у ваш талант. Крім цього, особливу увагу варто приділити академіям, про які я говорив вище.

eSPORTconf: Яку роль у розвитку кіберспорту грають спеціалізовані організації?

Є.Н.: Всі організації, у тому числі і Windigo Gaming, займаються скаутингом. Наприклад, ти граєш багато турнірів і не проходиш відкриті кваліфікації, але організація бачить, що в команди є потенціал, і допомагає їй розвиватися. Адже все, що потрібно дати талановитим і перспективним хлопцям, — це стабільність. Зробити так, щоб вони перестали турбуватися про час, гроші, лаятися між собою. Молоді таланти отримують від організації ту саму стабільність, зокрема і тренера, який усе систематизує так, щоб команда могла рухатися далі.

eSPORTconf: Наскільки, на вашу думку, важливі офлайн-зустрічі і змагання для розвитку кіберспорту й рівня гравців?

Є.Н.: Коли не було академій, у кіберспорті було поширене таке «кумівство»: туди неможливо було попасти без знайомих, бо тебе б просто ніхто не помітив. Єдиний доступний спосіб — пробитися на LAN-турнір і показати там свій найкращий перформанс. Зараз турніри дають гравцям великі можливості.

Також є турніри, як наш чемпіонат України з кіберспорту від UESF. З однієї сторони, це змагання для аматорів, а не професійних кіберспортсменів, але суть саме в тому, що це можливість для молодих хлопців набратися досвіду зі змагальних ігор.

Проте кожному гравцеві хочеться вигравати призи, гідні їхнього таланту, тому для них існують такі турніри, як наш. Призовий фонд 1 000 000 грн на дві дисципліни — Dota 2 і CS: GO — чимала сума, за яку дійсно варто позмагатися. Кваліфікації будуть у кожній області в Україні. Слідкуйте за анонсами на нашому сайті, ми обов’язково приїдемо до вас!

eSPORTconf: Розкажіть докладніше про цей турнір: коли виникла ідея його організувати, наскільки масштабним буде захід?

Є.Н.: Члени правління UESF на чолі з Артуром Єрмолаєвим прийняли рішення розвивати кіберспорт на рівні простих гравців, даючи їм можливість показати себе на рівні цілої країни.

У цьому році кваліфікації відбудуться у всіх обласних центрах України, а 52 кращих команди візьмуть участь у гранд-фіналі, який відбудеться з 11 до 13 жовтня в Дніпрі. Федерація кіберспорту України оплачуватиме проїзд і проживання всіх учасників фіналу.

У кожному регіоні в нас виділено дві квоти на гранд-фінал — по одній на кожну дисципліну. Виняток становлять великі міста: Київ, Дніпро й Харків. Вони отримають по дві квоти на кожну з дисциплін. Це пов’язано з величезною кількістю гравців у цих регіонах.

Це не єдиний турнір, який відбудеться в найближчий рік. У Windigo Arena відбудуться змагання меншого масштабу: це ціла серія подій, у яких залучені наші партнери-організатори.

Серед подій будуть локальні турніри, де зможуть узяти участь будь-які гравці. Наступний рівень — це вже турнір Федерації кіберспорту України. І, звісно, ніщо не заважає хлопцям брати участь і там, і там, щоб набиратися досвіду. Чим більше вони награють і розбирають помилки, тим далі просуваються.

Наша мета — популяризація кіберспорту серед усіх верств населення. Ми віримо, що Україна зробить значний внесок у майбутнє світового кіберспорту.

Євген Ніколаєв виступить спікером eSPORTconf Ukraine, де поділиться секретами просування бренду в кіберспортивній сфері. Івент відбудеться в столиці України 13 червня.

назад до списку
Відвідувачу
Participant

Дізнайтеся більше про перспективи кіберспортивного ринку України і СНД, а також про те, як можна інвестувати й заробляти у сфері esport.

Купити квиток
Спонсору
Participant

Розкажіть про вашу компанію або бренд інвесторам і цільовій аудиторії, знайдіть нових ділових партнерів і клієнтів.


Стати спонсором
Спікеру
Participant

Заявіть про себе як про експерта перед широкою аудиторією, отримайте можливість привернути увагу відвідувачів і інвесторів до своєї діяльності.

Стати спікером
ЗМІ
Participant

Запрошуємо ЗМІ стати інфопартнерами нашого заходу й отримувати найсвіжіші новини про конференції та ексклюзивні інформприводи.

Акредитація

Підписатись на новини

Підписавшись на нашу розсилку, ви будете отримувати останні новини індустрії кіберспорту, інтерв'ю, відео, аналітику та багато іншого!

map