Лутбокси як мікротранзакції за косметичні предмети в іграх

Лутбокси як мікротранзакції за косметичні предмети в іграх

Лутбокси, або ж лутчести, як різновид мікротранзакцій впроваджені як у безкоштовні, так і в платні відеоігри. Вони дають змогу розробнику заробити, а гравцям — прикрасити свого персонажа або отримати деякі рідкісні предмети, які більше ніяк не отримати.

Що таке лутбокси й навіщо вони потрібні

Лутбокс — певний набір будь-яких предметів всередині конкретної гри. Подібні набори можна купити за ігрові гроші або за реальні, іноді можливий тільки другий варіант. Здійснюючи такі мікротранзакції всередині гри, геймери отримують комплект, який містить будь-які рандомні предмети з чітко визначеного переліку.

Лутбокси як мікротранзакції за косметичні предмети в іграх - 1

Шанс, що там попадеться певна річ, залежить від її ігрової цінності — наприклад, простіші будуть потрапляти в наборах частіше. Комплекти з підвищеним шансом випадання або унікальними предметами набагато вищі за вартістю, ніж звичайні.

Лутбокси в тому вигляді, як ми знаємо їх зараз, з’явилися у 2007 році в китайській Free-to-play ZT Online, а вже у 2010-ому вийшли на європейський ігровий ринок. У 2013 році вони були введені в популярній грі CS: GO, а потім в Dota 2. Зараз набори з лутом є в багатьох іграх Star Wars: Battlefront 2, Overwatch, Call of Duty і інших (де потрібно прокачувати свого персонажа на довгій дистанції).

Це непрямий продаж поліпшень, адже гравець не бачить, що саме випаде з лутбоксу. Щоб отримати бажане, геймер може купувати набори знову і знову, що, відповідно, йде в плюс розробникам. Зокрема, Free-to-play-ігри часто існують саме завдяки внутрішньоігровим покупкам. Але чи є вигода від лутбоксів як мікротранзакцій самим гравцям?

Лутбокси: плюси й мінуси

Певні предмети, які гравець може отримати за мікротранзакції — різновид ігрових оновлень. До того ж, за гроші, вторговані на продажах лутбоксів, розробники можуть виробляти новий контент або допрацьовувати гру, яка вийшла, прибираючи баги. У такий спосіб, покупка лутбоксів певною мірою захищає споживача від різких стрибків цін на відеоігри. Наприклад, у 2016 році саме мікротранзакції забезпечили четверту частину прибутку преміум-ігор для ПК (згідно з даними Digital River).

Переваги лутбоксів:

  • вони дають змогу заробляти багато грошей розробникам;
  • багатьом гравцям подобається відкривати лутбокси й дивитися, як це роблять інші (і отримують від цього задоволення);
  • завдяки наборам можна вводити в ігри новий контент.

Але головним і незаперечним плюсом мікротранзакцій у популярних іграх можна вважати те, що їх можна не робити зовсім. До зайвих витрат геймера ніхто не примушує, і можна спокійно прокачуватися самостійно, заплативши за гру один раз (звісно, якщо справа не стосується варіанту Pay to win).

Мінуси лутбоксів:

  • складно отримати необхідний контент (через те, що вміст не видно);
  • механіка лутбоксів нагадує азартні ігри (а це викликає проблеми з законодавством у деяких країнах);
  • мікротранзакції можуть порушувати баланс ігрових систем (наприклад, у бета-версії Battlefront 2).

Унікальні предмети в нових лутбоксах

Лутбокси також можуть бути цікаві для гравців тим, що завдяки їм можна отримати старі або нові унікальні речі. Зокрема, ті предмети, які вже не можна купити або реально придбати тільки за дуже великі гроші. Впровадження в лутбокси особливих речей може підвищити й популярність скринь зі скарбами.

Лутбокси як мікротранзакції за косметичні предмети в іграх - 2

Наприклад, в Dota 2 це стосується предметів якості Arcana. Деякі гравці все ще думають про те, щоб вибити аркану на Пуджа саме з лутбоксів. Ідея внести цей довгоочікуваний предмет у платну скриню не позбавлена ​​раціонального зерна, оскільки Пудж — найпопулярніший персонаж у грі.

Аркана на Пуджа — новий і рідкісний косметичний предмет для Pudge. Ще на The International 2017 Battle Pass саме цей персонаж виграв у голосуванні за аркану, «перемігши» суперника Rubick з мінімальним відривом у 0,016 %. До речі, з цього приводу розробники навіть створили другий стиль для аркани — Grand Abscession. Він відкривається, якщо 12 раз вбити Рубіка, також під час перегляду другого стилю аркани на задньому плані видно чаклуна, а в ланцюгах можна побачити образ його голови.

Аркана на Пуджа змінює зовнішній вигляд, анімацію ходьби, озвучку, скіли героя й багато іншого. Також Arcana разує й показує кількість влучень хуком. Предмет можна купити у внутрішньоігровому магазині Steam за $ 35.

Боротьба з лутбоксами як з азартними іграми

Через те, що система відкриття лутбоку схожа на азартну гру, у деяких країнах почали законодавчо боротися з мікротранзакціями в іграх. У 2017 році Китай зобов’язав компанії повідомляти, з якою ймовірністю рідкісний предмет випаде з лутбоксу. Наступними виявилися Нідерланди й Бельгія, які у 2018 році також прирівняли платні набори до азартних ігор.

Багато видавців і розробників врахували ці нюанси і зробили систему більш прозорою. На приклад, Valve заборонила продавати предмети з лутбоксів через Steam Marketplace в CS: GO і Dota 2 для голландських геймерів. До того ж, тепер гравці з Нідерландів можуть побачити вміст набору, перш ніж його відкрити. Для таких геймерів ввели певні обмеження: не можна купити багато лутбоксів відразу. А ще лут прив’язується до акаунту, і змінити вміст не можна.

Також тепер в Dota 2 можна побачити шанси на отримання рідкісного, дуже рідкісного або вкрай рідкісного предмета з ящиків.

Окремі компанії приймають інші заходи, щоб обійти нові закони щодо лутбоксів. Blizzard перестала продавати китайцям набори в Overwatch — тепер користувачі купують донатну валюту й отримують лутбокси «в подарунок».

Підсумки

Лутбокси дають свої переваги й розробникам, і гравцям. Для видавця вони є одним із варіантів заробітку, а для самої гри (якщо це Free-to-play) забезпечують оновлення і прокачування. Але в останні кілька років косметичні предмети в змагальних іграх усе частіше починають поширювати через бойові пропуски. Геймери отримують додаткову систему прокачування, а розробники — стабільний прибуток.

назад до списку
Відвідувачу
Купити квиток
Спонсору
Стати спонсором
Спікеру
Стати спікером
ЗМІ
Акредитація

Підписатись на новини

Підписавшись на нашу розсилку, ви будете отримувати останні новини індустрії кіберспорту, інтерв'ю, відео, аналітику та багато іншого!