Ірина Сергієнко: «"Ігрова індустрія"– це єдина галузь економіки, яка об'єднує ігри навичок і випадку»

Ірина Сергієнко: «"Ігрова індустрія"– це єдина галузь економіки, яка об'єднує ігри навичок і випадку»

На конференції eSPORTconf Ukraine 2017 неабиякий резонанс отримав виступ Ірини Сергієнко – президента Української асоціації ігрової індустрії. В якості досвідченого юриста у галузях ігрового, спортивного та IT-права спікер ділилася відомостями про законодавчі особливості процедури отримання статусу офіційного виду спорту в Україні, зокрема власним баченням можливості визнати таким e-Sports. Зазначені нею плюси та мінуси офіційного визнання викликали чималий інтерес у аудиторії.

Прес-служба конференції поспілкувалася з експертом і поцікавилася її думкою щодо українського кіберспорту та його перспектив.

Інтерв'юер: Лідія Цененко (Л. Ц.)

Спікер: Ірина Сергієнко (І. С.)

Л. Ц .: Доброго дня, Ірино. Ви визнаний експерт у питаннях ігрової індустрії. А як кіберспорт увійшов до кола ваших інтересів?

І. С .: Тривалий час я займалася лише питаннями гемблінгу та його легалізацією в Україні. Але на певному етапі ми зрозуміли, що насправді ігрова індустрія, в принципі, є перспективною галуззю, та для ефективного розвитку, дуже важливо її коректно врегулювати на законодавчому рівні.

Не дарма на заході ігри (games) умовно поділяють на дві групи, а саме на «ігри випадку» (games of chance) та «ігри навичок» (games of skill). Аби коректно врегулювати ігрову індустрію на законодавчому рівні дуже бажано, на мою думку, ці питання окреслити. Також є ігри, які за своєю суттю перебувають на стику цих понять, їхні результати однаково залежать як від випадку, так і від умінь. Це питання в перспективі здатне породити зловживання та різні тлумачення закону. Отже, важливо щоб кожен вид ігрової індустрії отримав прозорі, зрозумілі правила гри.

Щодо e-Sports, мою увагу привернуло включення комп'ютерного спорту до переліку офіційних видів у Росії. А поки розбиралася в питанні, зрозуміла, що рішення про створення Української асоціації ігрової індустрії є дуже своєчасним. Ми сподіваємося стати експертно-громадським майданчиком, який об'єднає зусилля, спрямовані на створення умов для розвитку галузі, в тому числі на законодавчому рівні.

Л. Ц .: У своєму виступі на eSPORTconf Ukraine ви орієнтувалися на фідбек від аудиторії. Що скажете про можливість офіційного визнання e-Sports в Україні?

І. С .: Не робитиму прогнозів, але мій досвід у гемблінгу показує, що важливо зробити перший крок і в певному сенсі «посіяти насіння». На сьогоднішній день я лише поділилася інформацією та власним розумінням ситуації. Спробувала окреслити плюси та мінуси визнання кіберспорту спортивною дисципліною на загальнодержавному рівні.

У доповіді я приділила увагу тому, наскільки це взагалі реально, з якими правовими труднощами доведеться зіткнутися на шляху. Думаю, що рано чи пізно питання юридичного врегулювання e-Sports в Україні постане, але як швидко це станеться, залежить від готовності відповідного «ґрунту». Судячи з реакції аудиторії на конференції, спільнота готова до активних дій, але наразі йдеться лише про ідеї, які «літають у повітрі».

Л. Ц .: 2017 рік, на думку багатьох експертів, стане найуспішнішим для вітчизняного e-Sports. Зокрема, завдяки The Kiev Major. Що ви думаєте з цього приводу?

І. С .: Коли йдеться про велику кількість задіяних осіб та вагомі призові фонди, це, безумовно, привертає увагу. Де гроші – там інтерес і реальні спроби цей інтерес закріпити. Ринок у подібних випадках здатний сам мотивувати власний розвиток.

Бажано, щоб представники індустрії діяли консолідовано. Консолідація – дуже важливий аспект розвитку. Мені би не хотілося, щоб e-Sports набив ті самі «ґулі», що й гемблінг. Окремі представники намагалися діяти відособлено та просувати приватний інтерес замість того, щоб об'єднати зусилля заради розвитку галузі в цілому. У підсумку програють усі: держава, суспільство, бізнес.

Л. Ц .: Поділіться, будь ласка, своїми думками щодо конференції eSPORTconf Ukraine 2017.

І. С .: Мені сподобалася подія. Ще вчора не була впевнена, чи дам аудиторії інформацію, яка її зацікавить. Тому приємно здивувалася, коли мій виступ отримав позитивний відгук. Але найбільше потішили доповіді колег, дізналася багато нової корисної інформації. Конференція мене просунула в розумінні індустрії та мотивувала надалі брати участь у розвитку українського e-Sports.

Радимо також прочитати інтерв`ю з ще одним цікавим спікером нашої конференції – Софією Дунаєвською.

Підсумки заходу тут.

назад до списку

Гостям

Купити квиток

Спонсору

Стати спонсором

Спікеру

Стати спікером

ЗМІ

Акредитація

Підписатись на новини

Підписавшись на нашу розсилку, ви будете отримувати останні новини індустрії кіберспорту, інтерв'ю, відео, аналітику та багато іншого!