Жінки в кіберспорті: міф чи реальність?

Жінки в кіберспорті: міф чи реальність?

Досить поширеною є думка, що дівчата не люблять комп'ютерні ігри, а якщо раптом трапляються фанатки відеоігор, вони сильно поступаються в професіоналізмі хлопцям. Аргументів на захист такої позиції є вдосталь, але на прикладі кіберспорту спостерігаємо перевагу чоловічого контингенту як серед гравців, так і глядачів.

Змагання

Щодо великих турнірів, частота проведення жіночих змагань з їхніми призовими фондами також пасе задніх. Приміром, нещодавно відбувся IEM Katowice 2017, де було змагання Intel Challenge Katowice Female. Загальний призовий фонд жіночого турніру з CS: GO становив $30 тис. Тоді як чоловічі колективи розділили $250 тис.

CS:GO

Тим не менше, попри таку «дискримінацію», жінки в кіберспорті- це не міф. Минулого року кілька кіберспортсменок приєдналися до чоловічих складів на рівних правах. Капітаном тайського клубу MiTH, що виступає за CS: GO на професійній сцені, є- Саріндхорн Ванотаярнчай (вона ж JinNy).

LoL

У League of Legends справжнім відкриттям стала Марія Кревелінг (виступає як Remilia) з команди Renegades. Вона увійшла в історію дисципліни як перша дівчина, що пробилася на професійну сцену.

Мария Кревелинг - Remilia из команды Renegades

Dota 2

На регіональних змаганнях турніру з Dota 2 The Kiev Major північноамериканську кваліфікацію пройшла команда Wheel Whreck While Whistling, в складі якої також є дівчина - канадка Маріель Круз (вона ж Layla). Клуб не став переможцем регіону, але вже власне участь Маріель вважається свого роду досягненням.

Все ж значно більше жінок в eSports перебувають на інших позиціях. В індустрії є дівчата серед коментаторів, фотографів, журналістів, менеджерів команд та ін. На конференції eSPORTconf Ukraine 2017 серед спікерів було 3 жінки.

Про юридичні особливості офіційного визнання кіберспорту в Україні на цьому заході розповіла Ірина Сергієнко. Тематику менеджменту професійного eSports-клубу розкрила Наталія Ларченко – СЕО Gambit Gaming.

Фахівець з відеоігрового маркетингу бренду HyperX і ведуча шоу «Битви геймерів» Софія Дунаєвська ділилася досвідом просування продукції серед кіберспортивної аудиторії.

В цілому помітна позитивна тенденція щодо припливу кадрів «прекрасної статі» в індустрію. За прогнозами 2017 рік стане в цьому плані ще результативнішим. Кіберспорт цілком здатен стати одним з багатьох видів спорту, які забезпечують гендерну рівність.