Геннадій Веселков: «CS: GO – найрозвиненіша та найперспективніша eSports-дисципліна в Україні»

Геннадій Веселков: «CS: GO – найрозвиненіша та найперспективніша eSports-дисципліна в Україні»

Конференцію eSPORTconf Ukraine 2017 своїм виступом відкрив Геннадій Веселков. Спікера добре знають як eSports-журналіста, власника та головного редактора найстаршого в СНД і найавторитетнішого в Україні порталу про кіберспорт gameinside.ua. Саме йому належить найкращий у країні клуб для геймерів і кіберспортсменів ASUS CyberZone.

Як людина, що стояла біля витоків українського e-Sports, і досвідчений організатор галузевих заходів, Геннадій Веселков висловив прес-службі конференції власні думки з приводу актуального стану вітчизняної індустрії.

Інтерв`юер: Лідія Цененко (Л. Ц.)

Спікер: Геннадій Веселков (Г. В.)

Л. Ц .: Як, на вашу думку, вплине The Kiev Major 2017 на розвиток кіберспорту в країні?

Г. В.: Це суттєва для українського кіберспорту подія, раніше в країні подібного не було. Сподіваюся, турнір приверне увагу преси, громадськості та інвесторів. Для нашої столиці це велика честь, яка відкриває унікальні можливості. Конкретніше судити наразі передчасно..

Л. Ц .: Яку з кіберспортивних дисциплін ви вважаєте найперспективнішою для українських гравців?

Г. В.: Зараз найбільш динамічною та найцікавішою дисципліною, у тому числі для України, є Counter-Strike: Global Offensive. Вона активно розвивається, практично щотижня відбуваються масштабні турніри, а невеликі ще частіше. Наша країна має дуже сильне представництво в дисципліні від команди Natus Vincere. Зараз Україна найуспішніша саме в цій грі.

Навіть якщо розглядати в менш глобальному плані, CS:GO має чимало напівпрофесійних гравців. Вони посилено тренуються та прагнуть домогтися успіхів у дисципліні. Це вже давно стало народною грою, ще з часів Counter-Strike 1.6. Безумовно, CS:GO – найрозвиненіша та найперспективніша дисципліна. У ній є гравці та гроші, спонсори теж виявляють неабиякий інтерес до цього напрямку.

Л. Ц.: Чи є у Вас фаворити серед молодих вітчизняних клубів?

Г. В.: Насправді в Україні практично відсутні молоді команди – і це важлива проблема для e-Sports. Є професійні клуби, що грають на топовому рівні, далі «прірва», а внизу – безліч молодих гравців.

Останні не входять до складу команд, переважно гуртуються в якісь мікси та лише епізодично беруть участь у турнірах. Усі прагнуть одразу пробитися до верхівки, на великі трансляції, нема кому займатися поступовим розвитком. Є тисячі людей, які грають, але немає в Україні за кого вболівати серед молодих команд.

Л. Ц.: Хто, на вашу думку, повинен вирішувати цю проблему?

Г. В.: Я вважаю, що зараз цим мають займатися великі клуби. Їм варто наперед думати про нових гравців, «свіжу кров». Молоді кіберспортсмени потрібні як для розвитку всієї сцени, так і для росту окремих команд. Немає сенсу розраховувати в цьому плані на державу. Вонанавіть розвитком традиційного спорту не дуже переймається.

Є надія на розробників ігор, які монетизують свої продукти через e-Sports і кіберспорт завдяки своїм іграм. Приміром, компанія Riot Games цим займається. Але в Україні вона наразі «наздоганяє», а не лідирує. LoL пізніше прийшла на наш ринок, коли вже все було «зайнято» іграми CS:GO та Dota 2.

Натомість компанія дуже динамічно розвиваєтьсявласне у цьому напрямку,організовує студентські ліги, аматорські турніри, сприяє навчанню молодих кібератлетів. На жаль, інші великі видавці, як то Valve та Blizzard, наразі виявляють інтерес лише до великих турнірів і професійних кіберспортсменів.

Л. Ц.: Яких кіберспортивних івентів найбільше потребує країна?

Г. В.: Думаю, потрібні різні івенти. Великі – привертають увагу громадськості до кіберспорту, до того ж вони надихають молодих гравців, мотивують. Турніри середнього та нижнього рівнів – забезпечують ріст новачків до зірок e-Sports. Без подібних заходів топ-гравців із часом не буде ким замінити.

Частково цей ефект спостерігаємо зараз, коли Україна втрачає власні позиції в світовому кіберспорті через поступовий відхід «старого покоління», на чиє місце нікому прийти. Саме тому потрібна впорядкована ступінчаста система чемпіонатів, яка би просувала гравців до вершини.

Незабаром чекайте на інтерв`ю з іншими спікерами конференції та матеріал про виступ Геннадія Веселкова на eSPORTconf Ukraine 2017. Стежте за публікаціями в розділі «Новини».

04/03/2021 Про інституціоналізацію кіберспорту на eSPORTconf Ukraine 2021 розповість заступник міністра молоді та спорту України Віталій Лавров
02/03/2021 Про кіберспортивну освіту на eSPORTconf Ukraine 2021 розповість генеральний продюсер і Chief Visionary Officer WePlay Esports Максим Білоногов
Про кіберспортивну освіту на eSPORTconf Ukraine 2021 розповість генеральний продюсер і Chief Visionary Officer WePlay Esports Максим Білоногов Чому освіта в кіберспорті необхідна? Які навички затребувані на кіберспортивному ринку праці? Як esports-організації можуть допомогти в підготовці кваліфікованих фахівців?
18/02/2021 Про захист прав кіберспортсменів, залучення фанатів до esports-простору та регіональний розвиток галузі: доповіді спікерів на eSPORTconf Ukraine 2021
Про захист прав кіберспортсменів, залучення фанатів до esports-простору та регіональний розвиток галузі: доповіді спікерів на eSPORTconf Ukraine 2021 7 квітня відбудеться eSPORTconf Ukraine 2021, присвячена можливостям і перспективам кіберспорту. Захід збере провідних фахівців індустрії для обговорення потенціалу та векторів розвитку esports-галузі.