«Динаміку розвитку кіберспорту не можна ігнорувати» – інтерв’ю з Олегом Профатилом, директором зі стратегії Digital Choo

«Динаміку розвитку кіберспорту не можна ігнорувати» – інтерв’ю з Олегом Профатилом, директором зі стратегії Digital Choo

Про те, чому великі бренди інтегруються в кіберспорт і в чому полягає особливість аудиторії esports-напряму, у своєму інтерв’ю розповів представник міжнародного маркетингового агентства Digital Choo (DC).

Агентство Digital Choo (DC) стало спонсором eSPORTconf Ukraine 2019, а директор зі стратегії DC Олег Профатило став спікером конференції. Разом із керівником кіберспортивного відділу DC Олександром Череватим він презентував гостям івенту кейс успішного співробітництва з Parimatch.

Інтерв’юер: eSPORTconf Ukraine 2019 (eSPORTconf)
Респондент: Олег Профатило (О.П.)

eSPORTconf: Digital Choo спеціалізується на геймінгу, а чи давно компанія зайнялася напрямом кіберспорту? І чому вирішили, що саме ця ніша є для вас перспективною?

О.П.: Дійсно, наш основний профіль – це геймінг і гемблінг. Нещодавно ці категорії теж були не на слуху. І ми продовжуємо наполегливо працювати над правильним сприйняттям гемблінгу як дозвілля й розваги, над його розвитком у цій ролі. Кіберспорт також сприймався багатьма як щось тимчасове, те, що вибивається із загальноприйнятих меж. Зараз же, коли він досяг міжнародних масштабів, його вплив на суспільство й на розвиток медіаіндустрії більше не можна заперечувати.

Частково з категорією кіберспорту ми працюємо вже давно. Але тільки в останній рік бренди, які ми обслуговуємо, почали усвідомлювати потенціал даного напряму для бізнесу. Це стосується як локальних, так і великих міжнародних компаній. Важливо розуміти, що кіберспорт – це рання точка входу в аудиторію, яка в майбутньому стане основною платоспроможною силою, а отже –впливатиме на бізнес багатьох компаній. І неважливо, чи це будуть інтернет-сервіси, чи звичайні продовольчі товари.

Тому на світовій арені з кожним роком зростає кількість брендів-спонсорів у кіберспортивній індустрії. І якщо раніше це були компанії, близькі до суті кіберспорту – Intel, Microsoft, HyperX, – то сьогодні це такі гіганти, як DHL, MasterCard, T-Mobile, Adidas, Mercedes.

Тому ми прийняли рішення розвивати кіберспортивну експертизу всередині DC.

eSPORTconf: У чому полягає взаємозв’язок і відмінність аудиторії у сфері кіберспорту й беттінгу? Які особливості роботи з ними?

О.П.: Як говорили на конференції, спорт від кіберспорту нічим особливо не відрізняється. Ми працюємо з тими ж фанатами, які щиро вболівають за свої улюблені команди, своїх улюблених гравців. Ставки допомагають їм отримати більший емоційний сплеск, і беттінг тут працює так само добре, як і у будь-яких інших видах спорту.

Звісно, необхідно приділяти особливу увагу лініям, які будуть цікаві аудиторії кіберспорту, і їхній різноманітності, а також різним промомеханікам, які дають змогу взаємодіяти з контентом. Це молода, більш діджитальна аудиторія, з якою просто необхідно трохи по-іншому працювати.

eSPORTconf: Більший інтерес до кіберспортивного напряму проявляють західні компанії, чи в нас у країні бренди теж зацікавлені?

О.П.: Звісно, екосистема кіберспорту більш розвинена на закордонних ринках. Але цей напрям викликає інтерес на всіх рівнях – незалежно від розміру бренду чи його коренів. Однак є один нюанс, який значно впливає на рішення тієї чи іншої компанії інвестувати в категорію: кіберспорт не може бути локальним. Це створює проблему для невеликих ринків на кшталт України. Якщо взяти популярного українського блогера чи стримера, то більша частина його глядачів буде з Росії й ще по ~5% з інших російськомовних країн СНД. Тому локальному українському бренду складно обґрунтувати інвестиції, більшість яких піде не на цільову аудиторію. Однак і тут є свої можливості: локальні турніри, колаборації та спецпроєкти, які можна чітко таргетувати з огляду на потрібну аудиторію.

Для глобальних компаній це, навпаки, чудова можливість просувати свій бізнес не на кожному ринку окремо, а відразу впливати на споживачів із усіх куточків планети.

eSPORTconf: Що дає компаніям і рекламним агентствам участь у профільних українських та міжнародних конференціях?

О.П.: Участь у конференціях дуже важлива для всіх сторін, бо всі ключові знайомства й домовленості про партнерство зазвичай відбуваються під час особистого спілкування. Це, безумовно, один із найважливіших B2B-каналів.

Але потрібно не забувати, що тут, як і в B2C-комунікаціях, необхідно бути поміченим, особливо, якщо у вас молодий бізнес, який постійно розвивається.

На конференції приходять із певною метою – за унікальними сервісами й експертизою. І якщо ви цим володієте – це повинно бути помітним.

Участь у конференціях – це хороше капіталовкладення, яке дасть вам змогу закріпитись на ринку, який вас цікавіть, і створити попит на послуги.

eSPORTconf: Оцініть, будь ласка, eSPORTconf Ukraine 2019 – які переваги компанія знайшла тут для себе?

О.П.: Позитивним є те, що людей стало в кілька разів більше, ніж на минулій події. І помітно, що приходять люди, які дійсно зацікавлені в тематиці. Гості конференції ставлять запитання, цікавляться трендами та коментують виступи спікерів.

Великий інтерес викликаний швидше загальним інформаційним полем. Чудовий приклад цього – YouTube. Навіть якщо ви не цікавитеся кіберспортом, декілька відео на цю тему часто випливають у рекомендаціях, бо вони у тренді. Це почали помічати й маркетологи, і керівники компаній. Молода аудиторія цікавиться кіберспортом і продовжуватиме ним цікавитися, навіть дорослішаючи. А оскільки брендам важливо залишатися в контакті зі споживачами, мати з ними спільні цінності, то і просування через кіберспорт – важливе й перспективне.

Читайте більше інтерв’ю з учасниками eSPORTconf Ukraine 2019
у розділі «Новини» на нашому сайті!

назад до списку
Відвідувачу
Купити квиток
Спонсору
Стати спонсором
Спікеру
Стати спікером
ЗМІ
Акредитація

Підписатись на новини

Підписавшись на нашу розсилку, ви будете отримувати останні новини індустрії кіберспорту, інтерв'ю, відео, аналітику та багато іншого!

map