«Динаміку розвитку кіберспорту не можна ігнорувати» – інтерв’ю з Олегом Профатилом, директором зі стратегії Digital Choo

«Динаміку розвитку кіберспорту не можна ігнорувати» – інтерв’ю з Олегом Профатилом, директором зі стратегії Digital Choo

Про те, чому великі бренди інтегруються в кіберспорт і в чому полягає особливість аудиторії esports-напряму, у своєму інтерв’ю розповів представник міжнародного маркетингового агентства Digital Choo (DC).

Агентство Digital Choo (DC) стало спонсором eSPORTconf Ukraine 2019, а директор зі стратегії DC Олег Профатило став спікером конференції. Разом із керівником кіберспортивного відділу DC Олександром Череватим він презентував гостям івенту кейс успішного співробітництва з Parimatch.

Інтерв’юер: eSPORTconf Ukraine 2019 (eSPORTconf)
Респондент: Олег Профатило (О.П.)

eSPORTconf: Digital Choo спеціалізується на геймінгу, а чи давно компанія зайнялася напрямом кіберспорту? І чому вирішили, що саме ця ніша є для вас перспективною?

О.П.: Дійсно, наш основний профіль – це геймінг і гемблінг. Нещодавно ці категорії теж були не на слуху. І ми продовжуємо наполегливо працювати над правильним сприйняттям гемблінгу як дозвілля й розваги, над його розвитком у цій ролі. Кіберспорт також сприймався багатьма як щось тимчасове, те, що вибивається із загальноприйнятих меж. Зараз же, коли він досяг міжнародних масштабів, його вплив на суспільство й на розвиток медіаіндустрії більше не можна заперечувати.

Частково з категорією кіберспорту ми працюємо вже давно. Але тільки в останній рік бренди, які ми обслуговуємо, почали усвідомлювати потенціал даного напряму для бізнесу. Це стосується як локальних, так і великих міжнародних компаній. Важливо розуміти, що кіберспорт – це рання точка входу в аудиторію, яка в майбутньому стане основною платоспроможною силою, а отже –впливатиме на бізнес багатьох компаній. І неважливо, чи це будуть інтернет-сервіси, чи звичайні продовольчі товари.

Тому на світовій арені з кожним роком зростає кількість брендів-спонсорів у кіберспортивній індустрії. І якщо раніше це були компанії, близькі до суті кіберспорту – Intel, Microsoft, HyperX, – то сьогодні це такі гіганти, як DHL, MasterCard, T-Mobile, Adidas, Mercedes.

Тому ми прийняли рішення розвивати кіберспортивну експертизу всередині DC.

eSPORTconf: У чому полягає взаємозв’язок і відмінність аудиторії у сфері кіберспорту й беттінгу? Які особливості роботи з ними?

О.П.: Як говорили на конференції, спорт від кіберспорту нічим особливо не відрізняється. Ми працюємо з тими ж фанатами, які щиро вболівають за свої улюблені команди, своїх улюблених гравців. Ставки допомагають їм отримати більший емоційний сплеск, і беттінг тут працює так само добре, як і у будь-яких інших видах спорту.

Звісно, необхідно приділяти особливу увагу лініям, які будуть цікаві аудиторії кіберспорту, і їхній різноманітності, а також різним промомеханікам, які дають змогу взаємодіяти з контентом. Це молода, більш діджитальна аудиторія, з якою просто необхідно трохи по-іншому працювати.

eSPORTconf: Більший інтерес до кіберспортивного напряму проявляють західні компанії, чи в нас у країні бренди теж зацікавлені?

О.П.: Звісно, екосистема кіберспорту більш розвинена на закордонних ринках. Але цей напрям викликає інтерес на всіх рівнях – незалежно від розміру бренду чи його коренів. Однак є один нюанс, який значно впливає на рішення тієї чи іншої компанії інвестувати в категорію: кіберспорт не може бути локальним. Це створює проблему для невеликих ринків на кшталт України. Якщо взяти популярного українського блогера чи стримера, то більша частина його глядачів буде з Росії й ще по ~5% з інших російськомовних країн СНД. Тому локальному українському бренду складно обґрунтувати інвестиції, більшість яких піде не на цільову аудиторію. Однак і тут є свої можливості: локальні турніри, колаборації та спецпроєкти, які можна чітко таргетувати з огляду на потрібну аудиторію.

Для глобальних компаній це, навпаки, чудова можливість просувати свій бізнес не на кожному ринку окремо, а відразу впливати на споживачів із усіх куточків планети.

eSPORTconf: Що дає компаніям і рекламним агентствам участь у профільних українських та міжнародних конференціях?

О.П.: Участь у конференціях дуже важлива для всіх сторін, бо всі ключові знайомства й домовленості про партнерство зазвичай відбуваються під час особистого спілкування. Це, безумовно, один із найважливіших B2B-каналів.

Але потрібно не забувати, що тут, як і в B2C-комунікаціях, необхідно бути поміченим, особливо, якщо у вас молодий бізнес, який постійно розвивається.

На конференції приходять із певною метою – за унікальними сервісами й експертизою. І якщо ви цим володієте – це повинно бути помітним.

Участь у конференціях – це хороше капіталовкладення, яке дасть вам змогу закріпитись на ринку, який вас цікавіть, і створити попит на послуги.

eSPORTconf: Оцініть, будь ласка, eSPORTconf Ukraine 2019 – які переваги компанія знайшла тут для себе?

О.П.: Позитивним є те, що людей стало в кілька разів більше, ніж на минулій події. І помітно, що приходять люди, які дійсно зацікавлені в тематиці. Гості конференції ставлять запитання, цікавляться трендами та коментують виступи спікерів.

Великий інтерес викликаний швидше загальним інформаційним полем. Чудовий приклад цього – YouTube. Навіть якщо ви не цікавитеся кіберспортом, декілька відео на цю тему часто випливають у рекомендаціях, бо вони у тренді. Це почали помічати й маркетологи, і керівники компаній. Молода аудиторія цікавиться кіберспортом і продовжуватиме ним цікавитися, навіть дорослішаючи. А оскільки брендам важливо залишатися в контакті зі споживачами, мати з ними спільні цінності, то і просування через кіберспорт – важливе й перспективне.

Читайте більше інтерв’ю з учасниками eSPORTconf Ukraine 2019
у розділі «Новини» на нашому сайті!

назад до списку
Відвідувачу
Participant

Дізнайтеся більше про перспективи кіберспортивного ринку України і СНД, а також про те, як можна інвестувати й заробляти у сфері esport.

Купити квиток
Спонсору
Participant

Розкажіть про вашу компанію або бренд інвесторам і цільовій аудиторії, знайдіть нових ділових партнерів і клієнтів.


Стати спонсором
Спікеру
Participant

Заявіть про себе як про експерта перед широкою аудиторією, отримайте можливість привернути увагу відвідувачів і інвесторів до своєї діяльності.

Стати спікером
ЗМІ
Participant

Запрошуємо ЗМІ стати інфопартнерами нашого заходу й отримувати найсвіжіші новини про конференції та ексклюзивні інформприводи.

Акредитація

Підписатись на новини

Підписавшись на нашу розсилку, ви будете отримувати останні новини індустрії кіберспорту, інтерв'ю, відео, аналітику та багато іншого!

map